![]() |
გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
![]()
გამოხმაურება
#1
|
|
![]() Anzor Alvarez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 2,652 რეგისტრ.: 4-September 09 მდებარ.: მაცივარი მომხმარებელი № 357 ![]() |
ნუ რადგან პირველმა ამთვლელმა ასე-თუ ისე გაამართლა დროც მაქვს და გადავედი მეორე ამთვლელზე:
აირის ნაკადის მთვლელი (შემდგომში ანმ), ეკუს აწვდის ინფორმაციას ძრავისკენ მიმავალი არის რაოდენობის ტემპერატურის და ტენიანობის შესახებ, ამ მონაცემებით ეკუ არჩევს შესაბამის ჰაერის და საწვავის ნაზავს. ეს ყველაფერი კი კარგი მაგრამ რის მიხედვით ზომავს ეს ხელსაწყო ამ ყველაფერს, აი ახსნაც: არსებობს 2 სახის აირის ნაკადის მთვლელბი: ცხელსადენიანი და ცხელგარსიანი ორივე მათგანი იყენებს გამთბარ სითბურ ელემენტს აირის ნაკადის გასაზომად. ცხელსადენიან ანმ-ში პლატინის სადენები (არ შემშლია პლატინის დავესიოთ ჩავაბაროთ ![]() ნუ ზოგადი პრინციპი განვიხილედ ახლა გადავიდეთ უშუალოდ საქმეზე, ზემოთ თქმულიდან გამომდინარე სხვადასხვა რეჟიმებში ანმ სენსორი სხვადასხვა ძაბვას აწვდის ეკუს სუბარუს შემთვევას სულ რამოდენიმე აბზაცში განვიხილავ. ხო ცხელსადენიანის უპირატესობა ისაა რო მას გააჩნია თვით გაწმენდის ფუნქია, ის ხურდება 1000 გრადუსამდე და ზედმეტ ნადებს წვავს, ეს პროცესი გრძელდება 1 წამის განმავლობაში ძრავის ჩაქრობის შემდგომ. სამწუხაროდ, ანმ ს დიაგნოსტიკისთვის საჭიროა სპეციალური ხელსაყწო რომელსაც ამავე სენსორის ფასი აქვს, ასევე არსებობს სპეციალური საწმენდი საშუალება, რომელიც იყიდება პულივიზატორის სახით არავითარ შემთხვევაში არ შეიძლება ამ სენსორის გახსნა და მასთან ფიზიკური შეხება ეს იწვევს მის დაზიანებას. მაგრამ აქვე ვნახე ინტრუცქია ბეემვეებისთვის რომელიც შეგვიძლია გამოვიყენოთ, ვხნით ამ ანმ ს ვაგდებთ სუფდა ჭურჩელში და ვასხამთ 91 გრადუსიან სპირტს (საცოდაობაა მაგრამ მაინც) , ვაჩერებთ 20 წუთი, შემდგომ ვაშრობთ (ისე რო მტვერი არ მიეკაროს) და ბოლო ეტაპი დაყენების წინ დატუმბული აირის ბალონიდან ვუბერავტ ჰაერს რათა საბოლოოდ მოშორდეს ჭუჭყი, მონტაჟამდე ვრწმუნდებით რომ ანმ მშრალია. რაც შეეხება კონკრეტულად სუბარუს, სუბარუს ინჟინრები ამბობენ რომ: 1. ჩართულ ზაჟიგანიერე ამ სენსორის მეორე პინზე და დამიწებას ღორის ძაბვა იგივე უნდა იყოს რაც აკუმულიატორზეო 2. გამოვაერთოტ ანმ ს კონექტორები ეკუდან და ანმდან და გავზომოთ წინაღობა ამ კაბელში ერთი ბოლოდან მეორემდე: ეკუ 124 ანმ 4, ეკუ 60 ანმ 4, ეკუ 55 ანმ 5, ამ სამივე შემთვევაში წინაღობა უნდა იყოს ზუსტად 0 ომი. ასევე ვზომავთ წინაღობას ეკუს კონექტორის 68 პინსა და დამიწებას შორის სხვაობა უნდა იყოს ზე მეტი. 3. შემდგომ ვაერთებთ ყველა კაბელს ვახურებთ ძრავს და ვზომავთ ძაბვას ანმ ს კონექტორის მე 5 პინსა და დამიწებას შორის: 2.0 და 2.5 იან ძრავებზე 1 დან 1.7 ვოლტამდე 2.0 ტურბინიანებზე 1.1 - 1.3 ვოლტამდე ![]() მადლობ ყურადღებისთვის შენიშვნები გათვალისწინებადია კითხვები პასუხებადი შეცდომები გამოსწორებადი. |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#2
|
|
![]() GURU SUBAROID ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Club member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 11,778 რეგისტრ.: 21-April 09 მდებარ.: Tbilisi მომხმარებელი № 38 ![]() |
სამწუხაროდ ამ დატჩიკის შემოწმება მართლაც ძალიან რთული რამეა, იმიტომაც რომ შეიძლება მთელი წელი იარო ნახევრადგაფუჭებული დატჩიკით და ECU-მ ვერ დააფიქსიროს ვერაფერი, ამიტომ მისი ზუსტი დიაგნოსტიკისთვის გამოიყენება 5 პარამეტრის ურთიერთდამოკიდებულება
1. გატარებული ჰაერის რაოდენობა, რომელიც დაითვალა ECU-მ 2. ანმ-გამავალი დენის ძალა 3. ანმ-ის სინაღობა 4. ძაბვა ანმ-ზე 5. გამათბობელ ელემენტში გამავალი დენის ძალა ამ პარამეტრებს შორის ურთიერთდამოკიდებულება არაწრფივია და ზუსტი დიაგნოსტიკა სპეციალუს ცოდნას მოიითხოვს. ცოტა ხნის ზინ დავიწყე ამ საქმეში ღრმად ჩახედვა დამინდა ვთქვა რომ არც ისე ხელმისაწვდიმი აღმოჩნდა ინფორმაცია, ასე რომ შენც თუ დამეხმარები ძალინ კარგი იქნება თორემ ასე მარტო ვმუშაობ და რა ვიც როდის იქნება ![]() |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#3
|
|
![]() Anzor Alvarez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 2,652 რეგისტრ.: 4-September 09 მდებარ.: მაცივარი მომხმარებელი № 357 ![]() |
maxouni
ერთადერთი რაც ვნახე სპეციალური დახომეტრია და ეკუს სიმულიატორი რომელიც ერთდება ანმ ზე, ძალიან ძვირი გამოდის მაგის ყიდვა თუ კომერციულად არ აამუშავებ ისე აზრი ნამდვილად ეკარგება, პარამეტრებში რას გულისხმობ? ძაბვის ცვალობადობის სიხშირეს თუ მონაცემს აირის და ნესტიანობის შესახებ?, იმიტორო მე რაც ვნახე მეორე არის ლიცენზიაში რომელსაც რომელიმე ვენდორი ყიდულობს სერტიფიცირებული ნაწილის გამოსაშვებად მაგის გასაგებად 2 მეთოდია 1. იყო ჩინელი და პროსტა ტექნოლოგია მოიპარო ![]() 2. თვითონ ლიცენზია იყიდო დახმარებას რაც შეეხება რითიც შემეძლება დაგეხმარები მაქსიმალურად ![]() |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#4
|
|
![]() GURU SUBAROID ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Club member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 11,778 რეგისტრ.: 21-April 09 მდებარ.: Tbilisi მომხმარებელი № 38 ![]() |
ციტატა(mishaj @ 4th October 2009 - 23:40) [snapback]40742[/snapback] პარამეტრებში რას გულისხმობ? ვგულისხმობ იმ 5 მონაცემს რომლებიც ზემოთ ჩამოვთვალე. ანუ როცა ნახავ ECU- რამდენს ხედავს ჰაერის ნაკადს უნდა იცოდე ამ დროს რამდენი უნდა იყოს ძაბვა ჰაერის ამთვლელზე, რა დენი უნდა გადიადეს ამ დროს ამთვლელში და ამავე დროს არ უნდა დაგავიწყდეს რომ შეიძლება ამთვლელი შეცდომაში შეჰყავდეს გამათბობელ ელემენტს, ასე რომ უნდა შემოწმდეს ძაბვა გამათბობელზე და გამათბობელში გამავალი დენის ძალა. ამათი ურთიერთდამოკიდებულებების ცხრილი ჯერ ვერ ვიპოვე და დახმარებაში ამას ვგულისხმობდი, იქნებ სადმე წააწყდე. |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#5
|
|
![]() Anzor Alvarez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 2,652 რეგისტრ.: 4-September 09 მდებარ.: მაცივარი მომხმარებელი № 357 ![]() |
maxouni
დღეს სამსახურის მერე დავქექავ და შეიძლება რამეს წავაწყდე, იმ სოფტის მოძებნასაც ვეცდები, ვნახოთ რა გამოვა. http://www.24subaru.ru/forum/viewtopic.php?p=28396 ჯერ ჯერობით მარტო ეს ვნახე დაუნლოად ლინკი კი აქვს მაგრამ არ მუშაობს მგონი ![]() |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#6
|
|
![]() GURU SUBAROID ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Club member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 11,778 რეგისტრ.: 21-April 09 მდებარ.: Tbilisi მომხმარებელი № 38 ![]() |
პროგრამა გადმოვწერე მაგრამ რად გინდა? ითხოვს DESkey-ს ინსერტი ქენი და მერე დავაინსტალირებო
![]() |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#7
|
|
![]() Anzor Alvarez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 2,652 რეგისტრ.: 4-September 09 მდებარ.: მაცივარი მომხმარებელი № 357 ![]() |
maxouni
საიდან მოქაჩე? რა სახის კეი უნდა? ჰასპის მაგვარი თუ რეგისტრიდან დაგოიმებადია? |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#8
|
|
![]() 66 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 2,868 რეგისტრ.: 6-June 09 მდებარ.: რუსთავი მომხმარებელი № 145 ![]() |
ჩემსას ვაბშე არ უყენია
![]() |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#9
|
|
![]() GURU SUBAROID ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Club member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 11,778 რეგისტრ.: 21-April 09 მდებარ.: Tbilisi მომხმარებელი № 38 ![]() |
ციტატა(mishaj @ 5th October 2009 - 14:14) [snapback]40934[/snapback] საიდან მოქაჩე? რაღაც ფორუმზე ვიპოვე ლინკი ციტატა(mishaj @ 5th October 2009 - 14:14) [snapback]40934[/snapback] რა სახის კეი უნდა? ჰასპის მაგვარი თუ რეგისტრიდან დაგოიმებადია? ჰასპის მაგვარი აპარატული დაცვა აქვს |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#10
|
|
Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Newbie ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 928 რეგისტრ.: 4-May 09 მდებარ.: tiflis მომხმარებელი № 63 ![]() |
აუდი რომ მყავდა, იმაზე ძალიან სასარგებლო რამე მოვქექე ვოზდუხამერის შესამოწმებლად.
მოკლედ სპეც კაბელით და ლეპტოპით უნდა წაგეკითხა ანმ-ის მიერ დათვლილი ჰაერის მოცულობა მაქს გაზი და მაქს აბაროტები ზედ გათიშვის წინ. მაქსიმალური გაზით მაქს აბაროტზე ანმ-ის მიერ დათვლილი ჰაერის რაოდენობა უნდა ყოფილიყო სიმძლავრე(ცხენის ძალებში)*0.8-ზე, ანუ 1.8ტ აუდიზე 120 (თუ რამე არ მეშლება საზომ ერთეულში 120 გ/წმ). იგივე პრინციპით შეიძლება დიაგნოსტიკა სუბარუზე, ოღონდ საჭიროა სოფტი რომელიც ანმ-ის მონაცემებს კითხულობს, იწერს ლოგს და საჭიროა ის რიცხვი, რასაც უნდა შევადაროდ. ამისთვის ალბადახალ სნმ-ზე უნდა გავაკეთოთ მონაცემის აღება და ეგ რიცხვი უნდა იყოს ეტალონი. ზემოთ რომ დავწერე 120, რეალურად ზუსტად 120-ს ვერც გაარტყავ აბაროტების და ათასი სხვა რამის გამო, მაგრამ მაგ რიცხვითან ახლოს უნდა იყოსო. მე რომ შევცვალე აუდიზე ანმ და ეგ ტესტი ჩავატარე, 125იც კი დაფიქსირდა ლოგში. |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#11
|
|
![]() STI-444 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator_!!! ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 32,417 რეგისტრ.: 1-May 09 მდებარ.: თბილისი მომხმარებელი № 57 ![]() |
ციტატა(NetDevil @ Oct 5 2009, 15:48) [snapback]40941[/snapback] ჩემსას ვაბშე არ უყენია ![]() რა არ უყენია, ვოზდუხამერი? ![]() ![]() -------------------- ST///G
Crazy Monster Wagon |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#12
|
|
![]() 66 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 2,868 რეგისტრ.: 6-June 09 მდებარ.: რუსთავი მომხმარებელი № 145 ![]() |
PAINKILLER
ხო არ უყენია ვაბშე ![]() იაპოშკას გასიუნინგებულია ![]() |
|
|
![]()
გამოხმაურება
#13
|
|
![]() GURU SUBAROID ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Club member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 11,778 რეგისტრ.: 21-April 09 მდებარ.: Tbilisi მომხმარებელი № 38 ![]() |
ციტატა(NetDevil @ 5th October 2009 - 17:08) [snapback]41001[/snapback] იაპოშკას გასიუნინგებულია ესეიგი MAP სენსორი უყენია, ეგ მაშინაა საჭირო როცა სასტიკად ბუსტა, იმიტომ რომ არსებობს ზღვარი, ანუ თუ MAF-ში რაღაც გარკვეული რაოდენობის ჰაერი გადის, უკვე ბოლომდე ეგრილებს გამათბობელ ელემენტს და იმის მერე რამდენიც არ უნდა უბერო უფრო მეტად ვეღარ გაგრილდება, უფრო დიდ MAF-ს კიდევ კომპი ვერ სცნობს და ამიტომ აყენებენ MAP-ს რომელიც ბევრად უფრო მარტივია და რასაც გინდა იმას მიაბამ, მაგრამ MAF-თან შედარებით ნაკლებად ზუსტია |
|
|
![]() ![]() |