IPB

გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )

> აეროდინამიკა, მანქანის აერიდინამიკა
Eagle
გამოხმაურება Feb 11 2014, 12:31
გამოხმაურება #1


Member
***

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 85
რეგისტრ.: 27-January 13
მომხმარებელი № 3,226




აეროდინამიკა შეისწავლის აირის მოძრაობის კანონებს და აირის მიმართ მოძრავი სხეულების ზედაპირზე წარმოქმნილ ძალებს.

ამ ფორმულაზე თხოვნა იყო:
წინაღობა მაღალ სიჩქარეზე:
F(d)=1/2ϱv^2C(d)A
Fd-წინაღობის ძალა
ϱ-სიმკვრივე
v-სხეულის სიჩქარე
A-წინაღობის ფართობი
Cd- აეროდინამიკული წინაღობის კოეფიციენტი

(ფორმულის შედგენას აქ ვერ მივაგენი ამიტიმ "()"რაც წერია არის წინა სიმბოლოს ინდექსი, ^2 არის კვადრატი(ხარისხი)

რითაც შემეძლება გიპასუხებთ smile.gif : )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4 გვერდი V   1 2 3 > »   
Start new topic
გამოხმაურებები (1 - 19)
ANS-555
გამოხმაურება Feb 11 2014, 15:39
გამოხმაურება #2


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,684
რეგისტრ.: 28-July 11
მდებარ.: unknown
მომხმარებელი № 2,150




Eagle
ბარემ გკითხავ, კომპეტენტური ადამიანი ჩანხარ მაგ საკითხში და შეიძლება იცოდე, როგორ გავაუმჯობესოთ ჩვენი ავტომობილების აეროდინამიკა, რამე დანადგარი არსებობს საქართველოში სადაც შეიძლება ნახვა რაიმე ცვლილების (მაგალითად სპოილერის დაყენების) შემთხვევაში გაუმჯობესდა თუ პირიქით?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eagle
გამოხმაურება Feb 11 2014, 16:02
გამოხმაურება #3


Member
***

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 85
რეგისტრ.: 27-January 13
მომხმარებელი № 3,226




ANS-555

სპოილერი წესით დადებით შედეგს უნდა გაძლევდეს მარა თუ კარგად არ არის დამუშავებული მოგცემს ცუდ შედეგს გაგიუარესებს მართვადობას და შეიძლება წინაღობის გაზრდის გამო აქსელერაციაც ნაკლები იყოს. დასამუშავებლად საჭიროა აეროდინამიკული მილი, საქართველოში ერთადერთი მეგულება საავიაციო უნივერსიტეტში, როგორც ვიცი მუშაობს მაგრამ რამდენად გამოდგება არ ვიცი პატარაა და კონკრეტულ დეტალს შეამოწმებ მარტო და მანქანაზე დაყენების მერე როგორი იქნება სანამ მანქანას არ გამოცდი გზაზე ვერ გაიგებ, რაც სახიფათო შეიძლება იყოს.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANS-555
გამოხმაურება Feb 11 2014, 16:05
გამოხმაურება #4


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,684
რეგისტრ.: 28-July 11
მდებარ.: unknown
მომხმარებელი № 2,150




ციტატა(Eagle @ 11th February 2014 - 17:02) [snapback]571765[/snapback]
სანამ მანქანას არ გამოცდი გზაზე ვერ გაიგებ

მანქანა როგორ უნდა გამოცადო, ანუ როგორ უნდა მიხვდე უკეთესია თუ უარესი, ეგრე ადვილად ხო ვერ მიხვდები?

მე მაგალითად მინდა ჭინა ნაწილის ისე გაკეთება, ანუ სპოილერის სტილში რაღაცეების გაკეთება რო ცხვირს მაქსიმალურად დაბლა აწვებოდეს Hაერი და რანაირად უნდა გამოვთვალო ავ დახრა მაგ ფრთების ან ჰაერგამტარების მიმართულება ხო არ იცი?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eagle
გამოხმაურება Feb 11 2014, 16:18
გამოხმაურება #5


Member
***

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 85
რეგისტრ.: 27-January 13
მომხმარებელი № 3,226




ANS-555
ანუ შენი მანქანა ხო იცი როგორ დადის მაღალ სიჩქარეზე(მაღალ სიჩქარეზე ეტყობა აეროდინამიკას ხარვეზები) ამ ახალი ნაწილის დაყენების შემდეგ ექნება სხვა ეფექტი ან უკეტესად დაიჭერს თავს ან დაცურებისკენ ექნება მიდრეკილება. (ამიტო ვტქვი შეიძლება სახიფათო იყოს გამოცდა თქო)

სპოილერი გინდა წინა ბამპერზე როგორც მივხვდი. დაბლა ნაწილი უნდა იყოს დაახლოებით თვითმფრინავის ფრთის ფორმის მაგრამ უნდა დააყენო ამოტრიალებული რო მიწაზე დააკროს მანქანა. ფურცელზე როგორ გამოვთვალო ნამდვილად არ ვიცი მაგრამ აეროდინამიკულ მილში შემოწმება მაინც დაჭირდება რამდენად მდორედ გადაედინება ჰაერის ნაკადი

Go to the top of the page
 
+Quote Post
WESHAPO
გამოხმაურება Feb 11 2014, 17:11
გამოხმაურება #6


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,461
რეგისტრ.: 26-March 13
მდებარ.: TBILISI
მომხმარებელი № 3,340




ANS-555
დამიჯერე ბრატ, ჩვენი ავტოები ფუჯი ჰევი ინდასტრიმ ყველა მილში გაატარა და მათ შორის აეროდინამიულშიც. ჰაერის წინააღმდეგობა რომ სიჩქარის კვადრატის პროპორციულია ეგ ნატელია ყველასთვის და ეგ ეფექპი მატულობს 110, 120 კმ/სთ ს მერე, დანარჩენი დამოკიდებულია იმაზე, თუ რა უნდა
გააკეთოს ავტომ, ამიტომაც ბევრ სუპერკარს რეგულირებადი ანუ კომპით მართული უკანა სპოილერი უყენია. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VADA
გამოხმაურება Feb 11 2014, 17:36
გამოხმაურება #7


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




Eagle

ეხლა მაგ ფორმულაში სიმკვრივე, რისი სიმკვრივეა ??? მანქანის ??? ანუ რკინის ??? მგონი ეგ სიდიდე გარკვეულ წილად მუდმივი იქნება.


მეორე, წინაღობის ფართობი. რომელი წინაღობის ?? საიდან ითვლება ეგ ?? მთლიანი მანქანის ზედაპირის მიხედვით თუ მხოლოდ ცხვირის მხარეს ???


მესამე, როგორ უნდა ვიანგარიშოთ აეროდინამიკური წინაღობის კოეფიციენტი ???


ANS-555


საინტერესოა ის ფაქტი, რომ სპოილერი და ანტიფრთა თავის დადებით სახეს აჩვენებს ტრეკზე, პარნიზე, რალიზე. დრაგზე კი ის სრულიად ზედმეტია smile.gif დამატებითი წინაღობაა ჰაერისთვის და შესაბამისად მანქანის სიმძლავრის რაღაც ნაწილიც იხარჯება მასზე.

WESHAPO
ციტატა(WESHAPO @ 11th February 2014 - 18:11) [snapback]571786[/snapback]
დამიჯერე ბრატ, ჩვენი ავტოები ფუჯი ჰევი ინდასტრიმ ყველა მილში გაატარა და მათ შორის აეროდინამიულშიც.


ეგრე ფუჯი ჰევი ინდუსტრიის მამებმა იმაზეც იზრუნებს რომ მანქანამ თავისუფლად იმუშაოს თავის სიმძლავრეზე ზედმეტი რაღაცეების გარეშე.
იგივე ლოგიკით, მოდი და რატომ ვაძლიერებთ მანქანებს ? რა საჭიროა ? რატომ ვანასტორიკებთ ? რატომ ვცლით ტურბინებს, ინჯექტორებს, ნასოსებს ?
რა, ფუჯი ჰევი ინდუსტრიის მამებზე ჭკვიანები ვართ ??? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bako
გამოხმაურება Feb 11 2014, 17:46
გამოხმაურება #8


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 3,156
რეგისტრ.: 24-April 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 44




ფეისპალმი
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WESHAPO
გამოხმაურება Feb 11 2014, 18:14
გამოხმაურება #9


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,461
რეგისტრ.: 26-March 13
მდებარ.: TBILISI
მომხმარებელი № 3,340




VADA
ციტატა
ეგრე ფუჯი ჰევი ინდუსტრიის მამებმა იმაზეც იზრუნებს რომ მანქანამ თავისუფლად იმუშაოს თავის სიმძლავრეზე ზედმეტი რაღაცეების გარეშე.
იგივე ლოგიკით, მოდი და რატომ ვაძლიერებთ მანქანებს ? რა საჭიროა ? რატომ ვანასტორიკებთ ? რატომ ვცლით ტურბინებს, ინჯექტორებს, ნასოსებს ?
რა, ფუჯი ჰევი ინდუსტრიის მამებზე ჭკვიანები ვართ ???

იმიტომაც ჩემო ლევან ბევრი დახუჭობანის დროს დაასტუკეს, wink.gif შენ რასაც ამბობ უკვე ავტოსპორტია და შემოქმედება, მასე ზაპოც მინიახია ტუნინგში(სტუდენტობისას მეც მყავდა კუ ზაპო ტუნინგში, 6 მატორი გამოვცვალე 150 ვაყუნჭინებდი ხოლმე biggrin.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VADA
გამოხმაურება Feb 11 2014, 18:22
გამოხმაურება #10


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




WESHAPO

ყველას მაგისი მიზეზი ჰქონდა რატომაც დასტუკეს smile.gif

ციტატა(WESHAPO @ 11th February 2014 - 19:14) [snapback]571801[/snapback]
მასე ზაპოც მინიახია ტუნინგში(სტუდენტობისას მეც მყავდა კუ ზაპო ტუნინგში, 6 მატორი გამოვცვალე 150 ვაყუნჭინებდი ხოლმე )

მეც მყავდა ეგრე ზაპო. 150-ს მართლაც რო ვაკეტინებდი. გაიშნიკები იმტომ მაჩერებდნენ, ეგრე ჩქარა მორბენალი ზაპო, ჩვენ არ გვინახიაო. smile.gif მიუხედავად იმისა რომ პრავა არც მქონდა მაშინ, არც ჯარიმები დაუწერიათ. wink.gif
ჩემზე 2 წლით უფროსი იყო წლოვანებით, მაგრამ ისე გავყიდე, მაგის მატორი არც გამიხსნია.

ციტატა(WESHAPO @ 11th February 2014 - 19:14) [snapback]571801[/snapback]
შენ რასაც ამბობ უკვე ავტოსპორტია და შემოქმედება,


მერე უარი უნდა ვთქვათ და არ ვიმსჯელოთ აეროდინამიკაზე ???


bako

ვისთვის ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANS-555
გამოხმაურება Feb 11 2014, 18:44
გამოხმაურება #11


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,684
რეგისტრ.: 28-July 11
მდებარ.: unknown
მომხმარებელი № 2,150




ციტატა(WESHAPO @ 11th February 2014 - 18:11) [snapback]571786[/snapback]
დამიჯერე ბრატ, ჩვენი ავტოები ფუჯი ჰევი ინდასტრიმ ყველა მილში გაატარა და მათ შორის აეროდინამიულშიც. ჰაერის წინააღმდეგობა რომ სიჩქარის კვადრატის პროპორციულია ეგ ნატელია ყველასთვის და ეგ ეფექპი მატულობს 110, 120 კმ/სთ ს მერე, დანარჩენი დამოკიდებულია იმაზე, თუ რა უნდა
გააკეთოს ავტომ, ამიტომაც ბევრ სუპერკარს რეგულირებადი ანუ კომპით მართული უკანა სპოილერი უყენია.

კი შენ შემოგევლე მარა ფუჯი ჰევიმ 180კმ/სთ-ზეც დაადო ლიმიტო და მე რო მინიმუმ 280კმ/სთ მინდა, მაგიც გათვლილი ექნება ფუჯი ჰევის დავიჯერო? smile.gif


თან აერო დინამიკის გაუმჯობესებით განა მარტო წინაღობის შექმნაა შესაძლებელი, არამიდ მისი შემცირებაც და ამიტო მინდა ვნახო საქართველოში ისეთი დანადგარ-შენობა-სპეციალისტი, რომელიც მაგ საკითხში დამეხმარება...
მე ჩემი თვალსაზრისით უკვე ვამცირებ ცოტაოდენ მაგ წინაღობას მარა უფრო კომპეტენტური ადამიანი მჭირდება რო ეხლა მაგის სწავლა არ დავიწყო...




ციტატა(VADA @ 11th February 2014 - 18:36) [snapback]571792[/snapback]
ეგრე ფუჯი ჰევი ინდუსტრიის მამებმა იმაზეც იზრუნებს რომ მანქანამ თავისუფლად იმუშაოს თავის სიმძლავრეზე ზედმეტი რაღაცეების გარეშე.
იგივე ლოგიკით, მოდი და რატომ ვაძლიერებთ მანქანებს ? რა საჭიროა ? რატომ ვანასტორიკებთ ? რატომ ვცლით ტურბინებს, ინჯექტორებს, ნასოსებს ?
რა, ფუჯი ჰევი ინდუსტრიის მამებზე ჭკვიანები ვართ ???

+1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eagle
გამოხმაურება Feb 11 2014, 18:44
გამოხმაურება #12


Member
***

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 85
რეგისტრ.: 27-January 13
მომხმარებელი № 3,226




VADA
ჰაერის სიმკვრივეა. მუდმივი არაა იცვლება ატმოსფერული პირობების მიხედვით(ტემპერატურა, ტენიანობა, წნევა).
წინაღობა არის მანქანის ის ნაწილი რომელიც პირდაპირ ეხება ჰაერს. ცხვირი, საქარე მინა (გავლენას ახდენს ასევე: გვერდითა სარკეები "ჩისტიტელები", "ბრეზგავიკები", ანტენა, ზედა საბარგულის რკინები თუ პლასტმასები, "ვუზდუხაზაბორნიკი", სპოილერი)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
WESHAPO
გამოხმაურება Feb 11 2014, 18:45
გამოხმაურება #13


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,461
რეგისტრ.: 26-March 13
მდებარ.: TBILISI
მომხმარებელი № 3,340




VADA
ციტატა
მერე უარი უნდა ვთქვათ და არ ვიმსჯელოთ აეროდინამიკაზე ???

კი უნდა ვიმსჯელოთ, ყველაზე აეროდინამიური მხეცი, მაცივარია, სპოილერებით, აბვესით და ა.შ biggrin.gif
ხუმრობით და რა თქმა უნდა ძმობაში friends.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANS-555
გამოხმაურება Feb 11 2014, 18:47
გამოხმაურება #14


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,684
რეგისტრ.: 28-July 11
მდებარ.: unknown
მომხმარებელი № 2,150




ციტატა(WESHAPO @ 11th February 2014 - 19:45) [snapback]571830[/snapback]
კი უნდა ვიმსჯელოთ, ყველაზე აეროდინამიური მხეცი, მაცივარია, სპოილერებით, აბვესით და ა.შ

ხოდა რო არარი მაგიტო მინდა უკეთესი რო იყოს თორე F1-ის ბოლიდი რო მყავდეს მაშინ არ ვიზრუნებდი მაგაზე... biggrin.gif

ან ლეგასი... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WESHAPO
გამოხმაურება Feb 11 2014, 19:02
გამოხმაურება #15


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,461
რეგისტრ.: 26-March 13
მდებარ.: TBILISI
მომხმარებელი № 3,340




ციტატა
ან ლეგასი...
biggrin.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VADA
გამოხმაურება Feb 11 2014, 19:13
გამოხმაურება #16


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




Eagle
ციტატა(Eagle @ 11th February 2014 - 19:44) [snapback]571829[/snapback]
ჰაერის სიმკვრივეა. მუდმივი არაა იცვლება ატმოსფერული პირობების მიხედვით(ტემპერატურა, ტენიანობა, წნევა).


ანუ მაგის გაზომვაც შეიძლება, ჰო ? smile.gif


ისე აეროდინამიკის კოეფიციენტის ცხრილს ვერსად მივაკვლიე.
WESHAPO
ციტატა(WESHAPO @ 11th February 2014 - 19:45) [snapback]571830[/snapback]
კი უნდა ვიმსჯელოთ, ყველაზე აეროდინამიური მხეცი, მაცივარია, სპოილერებით, აბვესით და ა.შ
ხუმრობით და რა თქმა უნდა ძმობაში

ყველაფერი კარგია რაც გულს უხარია ბატონო ზურაბ wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eagle
გამოხმაურება Feb 11 2014, 19:18
გამოხმაურება #17


Member
***

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 85
რეგისტრ.: 27-January 13
მომხმარებელი № 3,226




VADA
კი შეიძლება. როგორი ცხრილი გინდა სადაც კონკრეტულ მანქანას რა კოეფიციენტი აქ თუ რაიმე სხეულს?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WESHAPO
გამოხმაურება Feb 11 2014, 19:34
გამოხმაურება #18


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,461
რეგისტრ.: 26-March 13
მდებარ.: TBILISI
მომხმარებელი № 3,340




http://ask.cars.com/2013/04/what-are-some-...ction-cars.html
Hა აბა ამასაც გადახედეთ რაკი ეგრეა.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VADA
გამოხმაურება Feb 11 2014, 19:38
გამოხმაურება #19


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




Eagle

მგონი სუბარუს მონაცემები რომ იყოს, უფრო დაგვაინტერესებს biggrin.gif

ისე სხვა მარკებისაც წავა, რომ შევადაროთ smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eagle
გამოხმაურება Feb 11 2014, 19:52
გამოხმაურება #20


Member
***

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 85
რეგისტრ.: 27-January 13
მომხმარებელი № 3,226




ყველაზე კარგი აეროდინამიკა ბუნებაში აქვს წყლის წვეტს. კუპე ყველაზე მეტადაადამსგავსებული წყლის წვეტს და ზოგადად სპორტქარები რასაც ქვია 99% კუპეა. პრიუსზე და კი რაგაც ეკონომიურ რაგაცეებზე რო იყო ლაპარაკი მაგათ უკანა ნაწილი აქვთ დამუშავებული ისე რომ რაც შეიძლება ნაკლები აგრიგალება გამოიწვიოს ჰაერის მასის მასში გავლის შემდეგ. ჰაერის აგრიგალება უხეშად რო ვთქვათ მანქანის უკანა ნაწილში წარმოქმნის ქაოსურად მოძრავ ჰაერის ნაკადებს და მანქანას ანელებს თითქოს უკან იწოვს.

http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient აქ არის სხვადასხვა მანქანების კოეფიციენტები ცხრილად


ეს სხვადასხვა სხეულებზე აეროდინამიკული ხარისხი
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 გვერდი V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული მომხმარებელი)
0 მომხმარებელი:

 





Recomended: Subaru-Motors.ge