![]() |
გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
![]()
გამოხმაურება
#1
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 3,346 რეგისტრ.: 26-August 10 მომხმარებელი № 1,353 ![]() |
70 ლარი დამიჯდა ჩამოტანა ყველაფრიანად.
ხოდა ამ ფასშივე თუ ვინმეს გინდათ წაიღეთ. მე დროებით გავიჭედე და ვეღარ ვასრულებ გეგმებს. ამიტომ ვყიდი. ნელნელა ვაკლებ რაღაცეებს ![]() |
|
|
![]() |
![]()
გამოხმაურება
#2
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 3,346 რეგისტრ.: 26-August 10 მომხმარებელი № 1,353 ![]() |
leqsoo
მე გრედისთვის ვიყიდე. ეგ ხომ სოლენოიდია. სოლენოიდს დუტის მიხედვით აკონტროლებ წნევას. ბრენს რა მნიშნველობა აქვს. ყველა სოლენოიდი არის ერთიდაიგივე. მუშაობის პრინციპი ყველა სოლენოიდს აბსოლუტურად აქვს ერთნაირი, ისევე როგორც MAP-ს მაგალითად. 12 ვოლტით კონტროლდება გახსნა დაკეტვა. დაჟე რომ დაშალო ზუსტად 1-1-ში ერთდაიგივეა. პროსტა უნდა კონტროლერი რამე და ეგაა. The two best solenoids out there are the GM and Grimmspeed. Performance: First thing that people need to understand is that all 3-port BCS'es have the same maximum boost holding capability. If anyone tries to tell you otherwise (e.g., 3-port solenoid "A" can hold more boost than 3-port solenoid "B"), they are full of ****. What makes one BCS better than the other is the ability to hold a target boost level. The GM and Grimmspeed are both very good at this. First, both have a short reaction time. A short reaction time is a contributing factor in turbo responsiveness (but its not the only factor) and helps with boost control. The Grimmspeed is a little faster than the GM. The other key aspect of performance is the pressure bleed characteristic. From my bench testing of several BCS'es, I've come to the conclusion that there is an optimum bleed response. A BCS that bleeds pressure from the WGA too slowly will give both a laggy turbo spool response and cause difficulty in tuning boost. However, a BCS that bleeds pressure really fast will also reduce the ability to fine tune boost. Again, both solenoids have a very similar bleed characteristic. IMHO, the GM has a slightly better bleed characteristic. So, the Grimmspeed has a slightly faster response time, while the GM has a slightly better bleed characteristic, and overall I consider the solenoids a tie in performance. Reliability: The GM BCS has been in use on Evo's since around 2006. I am not aware of any failures. Grimmspeed looks to be well-made, and will likely be just as reliable. Compatibility with the factory ECU: There is valid concern about matching the electrical resistance of the stock BCS. The GM BCS resistance is about 20% lower than the stock BCS while the Grimmspeed matches the stock BCS more closely. No one has the specs on what electrical current the BCS switching transistor in the ECU can handle, but a number of people (including myself) have run the GM BCS without a resistor and have had no issues. Noise: A few people have mentioned noise as an issue. My recollection is that the GM and the Grimmspeed have very similar noise levels during operation. Cost: The GM BCS with the PnP wiring adapter from spoolinup.com is around half the price of the Grimmspeed unit. Both are dirt cheap compared to many of the standard performance mods that people do. Ultimately, both are great units. Run whichever of the two makes you feel good. I run the GM BCS (with no resistor). http://forums.evolutionm.net/evo-x-engine-...solenoid-2.html გრიმსპიდი და GM არის საუკეთესო სოლენოიდები. პირველი ღირს 150$ მე მგონი თუ მეტი არა. 2006 წლიდან ევოებზე ეს GM BCS აყენია |
|
|
![]() ![]() |