![]() |
გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
![]()
გამოხმაურება
#1
|
|
XRINCO ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Club member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 5,687 რეგისტრ.: 28-December 09 მდებარ.: tbilisi მომხმარებელი № 669 ![]() |
სასტავ გამიგია რომ სტი- ფორიკას აქვს უკანა ხიდის კულაჩკოვი ბლოკირება. მე მაინტერესებს სტი-1. სტი-2-ს და ტაიპ ემ-ს ერთნაირი აქვს თუ არა უკანა ხიდი და შესაბამისად კულაჩკოვი ბლოკირება, და წავა თუ არა ეგეთი ხიდი xt-ზე, თუ გინახავთ ვინმეს ხიდის ნახაზი, უფრო კონკრეტულად ბრუნთა რიცხვი ერთნაირები აქვთ თუ არა სამივე სტი-ს და
XT-ს? |
|
|
![]() |
![]()
გამოხმაურება
#2
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 3,346 რეგისტრ.: 26-August 10 მომხმარებელი № 1,353 ![]() |
lsd მაღალ სიჩქარეზე სტაბილურობას უწყობსო ხელს და იქნებ ესეც ახსნათ ვინმემ რა.
Gearbox and Driveline Australian-delivered Liberty B4s come with a longitudinally mounted 5-speed manual gearbox only. It is essentially the same unit that was introduced in MY99 models (which saw the most changes since the Liberty was introduced in 1990). Amongst its list of improvements is increased case rigidity and twice the number of bolts attaching it to the engine (there's now 8 instead of 4). The synchromesh baulk ring, gear docking teeth angles and the double cone synchro on 2nd and 3rd gear have also all been retuned. The B4's 'S type' close-ratio gearset has taller ratios in the first three cogs than the Impreza WRX, but a shorter 4.11:1 final drive ratio counters some of this effect. Interestingly, the gears are now cold forged and shot peened for added strength and a flexible flywheel design is now incorporated to reduce engine vibration reaching the driveline. The pull-type 230mm single plate clutch has increased torque capacity thanks to an 830 kg clamping load pressure plate. The B4's AWD layout is traditional Subaru. There's a viscous limited-slip centre coupling that - during straight line driving - apportions front-to-rear torque 50:50. Torque distribution at the road, however, is dependant on load distribution and tyre grip. As a result, the static straight driving ratio is 60:40 front-to-rear. Under dynamic driving conditions, however, the torque distribution varies accordingly. The viscous coupling senses rotational speed difference between the front and rear axles and transmits torque to the end with the most grip (which has lesser axle rpm). A rear viscous LSD is also used to improve high-speed stability and traction during low speed cornering. საერტოდ არ მესმის. როგორ მუშაობს და რა უყენია ჩემ მანქანას ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |