IPB

გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )

> რა იცით ამის შესახებ?, Nitrous Oxide Systems (NOS)
nikao0Onika
გამოხმაურება Jun 12 2012, 00:22
გამოხმაურება #1


Subaroid
*****

ჯგუფი: Newbie
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 696
რეგისტრ.: 19-February 11
მომხმარებელი № 1,847




მოგესალმებით ყველას,
მოკლედ ფორესტერზე 1999 იან ტურბინიან ავტომატზე მაქ სურვილი ამის დაყენების http://www.google.ge/search?q=05131-nbnos&...=X&oi=mode_


რამდენად შესაძლებელია? თვითონ ნოს ის კომპლექტი მაქვს ყველაფრით და ამის გარდა რამე დაჭირდება? მაგალითად მატორის გაძლიერება რაიმე მეთოდით ან ნაწილით?

რამდენად ამცირებს რესურსმატორისას ?
ვინმე თუ აყენებს თბილისში?
ან ვინმე თუ იცით ვისაც ეს აქვს დაყენებული?

მოკლედ გამოცდილო ხალხო გთხოვთ დაწეროთ თუ რამე იცით ამის შესახებ?

მადლობთ წინასწარ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
გამოხმაურებები
TaO
გამოხმაურება Jun 12 2012, 22:30
გამოხმაურება #2


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 2,942
რეგისტრ.: 17-August 10
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 1,336




ციტატა(WRC-100 @ 12th June 2012 - 17:32) [snapback]404055[/snapback]
ნებისმიერ საავადმყოფოში აქვთ NOS_ი. ნარკოზის დროს გამოიყენება .

რამე ხო არ გეშლებათ laugh.gif laugh.gif
ხო ჩაისუნთქავენ და სიცილის მაგივრად გაიყინებიან laugh.gif laugh.gif მენდელეევის(ფორმულებთან როგორ ხართ??მაგ N, N2O და ასშ)

http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide

NO ბიჭებო მაგის დასახელება laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WRC-100
გამოხმაურება Jun 12 2012, 23:08
გამოხმაურება #3


Member
***

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 221
რეგისტრ.: 7-August 10
მომხმარებელი № 1,312




ციტატა(TaO @ Jun 12 2012, 23:30) [snapback]404101[/snapback]
რამე ხო არ გეშლებათ laugh.gif laugh.gif
ხო ჩაისუნთქავენ და სიცილის მაგივრად გაიყინებიან laugh.gif laugh.gif მენდელეევის(ფორმულებთან როგორ ხართ??მაგ N, N2O და ასშ)

http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide

NO ბიჭებო მაგის დასახელება laugh.gif


კარგად წაიკითხე მაგ გვერდზე ცოტა ქვემოთ წერია რომ შიგაწვის ძრავებში იყენებენო biggrin.gif

Internal combustion engine

Main article: Nitrous

In vehicle racing, nitrous oxide (often referred to as just "nitrous") allows the engine to burn more fuel by providing more oxygen than air alone, resulting in a more powerful combustion. The gas itself is not flammable at a low pressure/temperature, but it delivers more oxygen than atmospheric air by breaking down at elevated temperatures. Therefore, it is often mixed with another fuel that is easier to deflagrate.

Nitrous oxide is stored as a compressed liquid; the evaporation and expansion of liquid nitrous oxide in the intake manifold causes a large drop in intake charge temperature, resulting in a denser charge, further allowing more air/fuel mixture to enter the cylinder. Nitrous oxide is sometimes injected into (or prior to) the intake manifold, whereas other systems directly inject right before the cylinder (direct port injection) to increase power.

The technique was used during World War II by Luftwaffe aircraft with the GM-1 system to boost the power output of aircraft engines. Originally meant to provide the Luftwaffe standard aircraft with superior high-altitude performance, technological considerations limited its use to extremely high altitudes. Accordingly, it was only used by specialized planes like high-altitude reconnaissance aircraft, high-speed bombers, and high-altitude interceptor aircraft.

One of the major problems of using nitrous oxide in a reciprocating engine is that it can produce enough power to damage or destroy the engine. Very large power increases are possible, and if the mechanical structure of the engine is not properly reinforced, the engine may be severely damaged or destroyed during this kind of operation. It is very important with nitrous oxide augmentation of internal combustion engines to maintain proper operating temperatures and fuel levels to prevent "preignition", or "detonation" (sometimes referred to as "knock or "pinging"). Most problems that are associated with nitrous do not come from mechanical failure due to the power increases. Since nitrous allows a much denser charge into the cylinder it dramatically increases cylinder pressures. The increased pressure and temperature can cause problems such as melting the piston or valves. It may also crack or warp the piston or head and cause preignition due to uneven heating.

Automotive-grade liquid nitrous oxide differs slightly from medical-grade nitrous oxide. A small amount of sulfur dioxide (SO2) is added to prevent substance abuse.[29] Multiple washes through a base (such as sodium hydroxide) can remove this, decreasing the corrosive properties observed when SO2 is further oxidized during combustion into sulfuric acid, making emissions cleaner.[citation needed]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

გამოხმაურება ამ თემაში
nikao0Onika   რა იცით ამის შესახებ?   Jun 12 2012, 00:22
crimson   nikao0Onika
  Jun 13 2012, 11:20
RACKER   ანუ მაგის მთავარი ...   Jun 13 2012, 11:36
WRX_STI   გუშინ ერთი 10 ვიდეო ...   Jun 13 2012, 12:56
maxouni  

Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული მომხმარებელი)
0 მომხმარებელი:

 



Recomended: Subaru-Motors.ge