![]() |
გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
![]()
გამოხმაურება
#1
|
|
Junior Member ![]() ![]() ჯგუფი: Newbie ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 67 რეგისტრ.: 16-August 12 მდებარ.: Batumi მომხმარებელი № 2,867 ![]() |
ტრასაზე გამეთიშა სპიდომეტრი,ამინთო ჩეკი,მივიყვანე დიაგნოსტიკაზე და ამომიგდო transfer duty solenoid... გავხსენი კარობკა,შევამოწმებიე ელექტრიკს და კარობკაში რო 5 სოლენოიდია ხუთივე მუშაობს,,ავზბორეთ ისევ...შევამოწმეთ მერე ხვასტავოიში რო ბლოკიროვკის სოლენოიდია,,აგმოჩნდა ის დამწვარი,,როგორც ჩანს მანქანა ორ ხიდზე მუშაობდა და მე ვერ შევნიშნე,,,,
ახლა მაინტერესებს რა შუაშია სპიდომეტრი ხიდდთან???? ხო,რო არდამავიწყდეს 20 დგეა მინთებს "at oil Temp" დაჩიკი..მაგ კიდე ვერ გავარკვიე რას ნიშნავს?? კარობკაში ტემპერატურის დაჩიკი მუშაობს..ზეთი ყველგან ახალი შეცვლილი მაქვს... ვიმყოფები ბათუმში და სუბარუ ფორესტერი 1998 წლიანი,ამერიკული ცოტა ჩინურად ეჩვენებათ ჩვენს მოხელეებს.. იქნებ დამეხმაროთ და დადოთ კომენტარები ამ საკითხზე..მადლობა წინასწარ.. |
|
|
![]() |
![]()
გამოხმაურება
#2
|
|
![]() Subaru Legacy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator_!!! ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 12,394 რეგისტრ.: 15-March 10 მომხმარებელი № 905 ![]() |
ციტატა(karlo-fan @ 23rd August 2012 - 10:06) [snapback]419195[/snapback] AT OIL TEMP - ავტომატური კარობკის ზეთის ტემპერატურა. ეგ დაჩიკი იმიტომ კივის წივის რომ სიჩქარეს ვეღარ აკონტროლებს მანქანის კომპიუტერი და შესაბამისად არ იცის რა სიჩქარით მოძრაობ, შეიძლება ზეთი გადახურდეს და კარობკაც დაიბრიდოს, ამიტომაც ანთია ეგ AT OIL TEMP რომ ყურადღება მიაქციო და მაღალი სიჩქარით არ იარო. როცა მაგ პროვოდ გამოცვლი თუ რაც არის, პრობლემაც მოგვარდება. A prudent person would be suspicious that a flashing AT coolant lamp just after the install of your AFC is mere coincidence and would question whether "the afc install is good all wires connect and everything is right." In any event, the flashing AT Oil Temp light indicates that the Transmission Control Module (TCM) has detected a problem and is trying to tell you about it. Here's the procedure for interrogating the TCM for the 2002 Impreza (all variants). It's one of those secret handshake procedures reminiscent of the pre-OBD ECU days. I swear I'm not making this up. 1) Warm up the engine 2) Turn the ignition switch OFF 3) Turn the ignition switch ON 4) Start the engine 5) Drive the vehicle at speeds greater than 12 MPH 6) Stop the vehicle 7) Depress the brake pedal and move the gear selector to "1" 8) Turn the ignition switch to OFF 9) Turn the ignition switch to ON 10) Move the gear selector to "2" 11) Move the gear selector to "1" 12) Move the gear selector to "2" 13) Move the gear selector to "3" 14) Move the gear selector to "D" Now examine the AT Oil Temp light again: If the light's blinking 4 times a second, then the problem is most likely a power supply or ground problem. If the light's blinking 2 times a second, then the TCM believes all is normal. If the light's on solid or not on at all, then there's a problem with the light's circuit. If the light's blinking with one or more long (1.2 sec) pulses, followed by one or more short (.2 sec) pulses followed by a 1.5 sec pause, then you're seeing a TCM diagnostic trouble code (DTC). The long pulses indicate "tens" and the short ones indicate "ones" so you add up the number of long pulses to get the left digit of the DTC and you add up the number of short pulses to get the right digit of the DTC. DTCs are two digits long (e.g. 23, 36, etc.). The end of the "ones" is indicated by a 1.5 second pause. Then, if that is the only DTC stored, it begins repeating that DTC with the "tens" again. However, there may be more than just one DTC stored, in which case they are spit out sequentially with 1.5 sec pauses between them, until the whole sequence repeats again. If you can actually retrieve a DTC from the hocus pocus above, report it here and I can tell you what it signifies. |
|
|
![]() ![]() |