![]() |
გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
![]()
გამოხმაურება
#1
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 3,346 რეგისტრ.: 26-August 10 მომხმარებელი № 1,353 ![]() |
იქნებ მითხრათ ეს შესაძლებელია?
მინდა რომელიმე ნასტროიკებად ეკუ ტენო თავის პრავოდკით. ძრავი იმპრეზის ან ფორესტერის იქნება 2000 წლიანის. გამოვა რამე? http://www.rexnet.com.au/forum/index.php?/...is-it-possible/ |
|
|
![]() |
![]()
გამოხმაურება
#2
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 3,346 რეგისტრ.: 26-August 10 მომხმარებელი № 1,353 ![]() |
The reason is nothing of the sort. Cylinder 4 is actually the first to get fuel. Cylinder 3 is the last.
Subaru has purposely added more timing to cylinder 4. It varies from 0 to 3 degrees based on the engine in question, the load and RPM. This is done because the knock sensor is right next to cylinder 4. If they add extra timing to cylinder 4, then cylinder 4 is always the first to detonate. This ensures that detonation is caught early before it strikes all the cylinders at once. It also means that if they can keep detonation out of cylinder 4, there is no question that they can keep it out of all the cylinders (provided everything else is working properly). Cylinders 4 and 2 receive approx 20% more airflow than the other cylinders as well. We discovered this when flow testing the factory intake manifold when we were designing our own intake manifold. This isn't really an issue however because these same two cylinders have a longer, narrower exhaust runner which results in more back pressure on that side thus evening the flow numbers. However, some aftermarket exhaust manifolds fix the back pressure issue and cause cyl 2 and 4 to get more air. THAT makes them the lean cylinders. ესეთი რაღაც წავიკითხე უბრალოდ საინტერესოა და დავდევი. |
|
|
![]() ![]() |