IPB

გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )

> ტურბო ტაიმერი დამაყენებინეთ, ტურბო ტაიმერი დამაყენებინეთ
Bukuti
გამოხმაურება May 24 2013, 10:21
გამოხმაურება #1


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 1,107
რეგისტრ.: 22-October 12
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 3,041




ტურბო ტაიმერი დამაყენებინეთ მე ლიჩნად 1 ხელოსანი ვიცი და იმან ვერ მოიცალა.. ან ვინმესთან გამიშვით რო მივცე ფული და დააყენოს ან დამეხმარეთ და დოლგარმონით მოვალ smile.gif ლეგასი ბლ5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
გამოხმაურებები
PAINKILLER
გამოხმაურება Jun 2 2013, 19:58
გამოხმაურება #2


STI-444
**********

ჯგუფი: Moderator_!!!
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 32,417
რეგისტრ.: 1-May 09
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 57




ეეეეჰ, მეც მეგონა ადვილი იყო BL5-ზე ტაიმერის დაყენება, ძველი მოდელის პონტში, მაგრამ ვეეეერ მოგართვით biggrin.gif


ვაბშე სხვა ტიპის ზაჟიგანია აქვს, არც ლურჯი შტეკერები აქვს დიდი სქელი 4 ცალი კაბელით, მაგის მაგივრად თეთრი შტეკერებია და 8 ცალი წვრილი კაბელია ....


და ვაბშე ეს წაიკითხეთ აბა







ტიპმა ამერიკაში მეილი გაუგზავნა სუბარუს საპორტს, ეკითხებოდა კონკრეტული ტურბოტაიმერის დაყენება (მგონი აპექსი) თუ არის რეკომენდებული LEGACY GT-ზეო და ნახეთ რა მოუვიდა პასუხად:




Thank you for taking the time to contact us and congratulations on the
purchase of your 2006 Legacy 2.5GT Ltd Sedan. We hope that you are
enjoying the many fine features of your awesome new Subaru!

We are happy to hear that you are interested in customizing your
Subaru. We would not recommend the use of a Turbo Timer in your vehicle, as
there is no need for the use of this item
. Our position regarding this
is that it is not necessary to perform a 'cool down/idling' procedure,
as was recommended with past turbo models. Our current turbo engine has
far greater cooling capacity and coupled with technological advances,
makes this practice no longer necessary. This explains why information
about a cool down is not included in the Owner's Manual.

To further explain, the heat contained in the turbo charger will begin
to vaporize the coolant in the turbo charger after the engine is
stopped. The hot vapor will enter the coolant reservoir tank, which is the
highest point of the coolant system. At the same time that the vapor
exits that turbo charger, coolant supplied from the right bank cylinder
head flows in to the charger. This action cools the turbo charger down.
This process will continue until the vaporizing action in the turbo
charger has stopped or cooled down.

Lastly, we only recommend the installation of Genuine Subaru products
in our vehicles. These can be purchased through your local Subaru
dealership.

If interested, you can check out our new Performance Parts Website.
Once on our Home page, use the drop-down box below the 'Subaru Owners'
option and select the 'Performance Parts' option. You will then be linked
to our Performance Parts Web site. If you enter the specifics for your
Subaru, you will be able to view a list of the applicable Subaru
Performance Parts. At the top, you have the option of emailing dealer(s)
regarding it's availability and pricing.

Thank you for the opportunity to be of assistance. If you need any
future assistance, please feel free to contact us again.

Best wishes,

John J. Mergen

Subaru of America, Inc.
Customer/Dealer Services Department






რას იტყვით, სიმართლის მარცვალი არის ამ წერილში? biggrin.gif


--------------------
ST///G

Crazy Monster Wagon
Go to the top of the page
 
+Quote Post

გამოხმაურება ამ თემაში
Bukuti   ტურბო ტაიმერი დამაყენებინეთ   May 24 2013, 10:21
Gianni   Bukuti

Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული მომხმარებელი)
0 მომხმარებელი:

 



Recomended: Subaru-Motors.ge