IPB

გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )

> ცენტრალური დიფერენციალის მართვა, მხოლოდ ავტომატიკაზე
maxouni
გამოხმაურება Nov 9 2009, 12:53
გამოხმაურება #1


GURU SUBAROID
**********

ჯგუფი: Club member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 11,778
რეგისტრ.: 21-April 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 38




ალბათ ხშირად გაგიგიათ ტომ VTD კარობკა უკეთესია Active AWD-ზე იმიტომ რომ აქტიურის ტორქის გადანაწილება 90/10-ია რაც სამწუხაროდ წააგავს
4X4 ვექტრას AWD სისტემას.
მაგრამ ვინაიდან უკანა ხიდის მართვა ხდება ელექტრონულად ეს საშუალებას გვაძლევს ჩვენ თვითონ ვმართოთ ცენტრალური დიფერენციალი.
ანუ სურვილისამებრ შევძლოთ მისი დაბლოკვა და თორქის გადანაწილება 50/50
გადაკეთება საკმაოდ მარტივია.
1. მანუალში თუ ჩავიხევებით ვნახავთ რომ ცენტრალური დიფერენციალის მართვის სოლენოიდის წინაღობა 10-17 ომია. ამიტომ მოვამზადებთ დაახლოებით 15 ომიან წინაღობას რომლის მინიმალური სიმძლავრე 10W(ვატი) უნდა იყოს თორემ დაიწვება. ყველაზე კარგი ვარიანტი იქნება 4 ცალი 60 ომიანის დაპარალელება.
2. ამ წინაღობის ერთ ბოლოს კარგად დავამაგრებთ მანქანის კორპუსზე ანუ დავამასებთ და მეორე ბოლოს ჯერჯერობით დავიმახსოვრებთ.
3. კარობკის კომპიუტერთან(TCM) მოვძებნით ცენტრალური დიფერენციალის მართვის სადენს. პინის ნიმერი ზუსტად არ მახსოვს (თუა არ ვცდები B54 შტეკერზე 15 ნომერი) მაგრამ უნდა იყოს თეთრი მწვანე ზოლით.
4. ჩავჭრით ამ სადენს და დავაგრძელებთ მინიმუმ იმ დიამეტრის სადენებით როგორიც ქარხნულია (10 ვატს უნდა გაუძლოს).
5. დავუყენებთ 3 კონტაქტიან გადამრთველს ღილაკს, რომელიც მუშაობს შემდეგნაირად : პოზიცია I კონტაქტები 1 და 2 დაკონტაქტებულია კონტაქტი 3 ჰაერშია ; პოზიცია II კონტაქტები 2 და 3 დაკონტაქტებულია კონტაქტი 1 ჰაეშია (იმედია მოხვდებით რომ ღილაკზე კონტაქტების ნუმერაცია პირობითია)
6. გადამრთველის #2 ფეხზე მივამაგრებთ TCM-დან მომავალ სადენს
7. გადამრთველის #1 ფეხზე მივამაგრებთ კარობკისკენ მიმავალ სადენს
8. გადამრთველის #3 ფეხზე მივამაგრებთ წინაღობისსენ მიმავალ სადენს რომელიც წეღან დავიმახსოვრეთ.
შედეგი ასეთი იქნება : გადამრთვეის პოზიცია I ცენტრალური დიფერენციალის მართვა ქარხნულია; გადამრთველის პოზიცია II ცენტრალური დიფერენციალი დაბლოკილია და ხიდებს შორის განაწელაბა გვაქვს 50/50.
კიდევ ერთჯერ ვიმეორებ რომ ეს ეხება Active AWD კარობკებს TZ მარკირებით
ამ ყველაფერს ოფციაში შეგვიძლია დავამატოთ დატჩიკი რომელიც გვაჩვენებს ცენტრალური დიფერენციალის დაბლოკვის ხარისხს ანუ ხიდებს შორის თორქის თანაფარდობას რომელიც სასარგებლო ინფორმაციასაც მოგვცემს ქარხნულ რეძიმში გადართულ მდგომარეობაში და თან გაგვაფრთხილებს შემთხვევით ჩართული რომ არ დაგვრჩეს 50/50.
გისურვებთ წარმატებებს
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
გამოხმაურებები
maxouni
გამოხმაურება Nov 10 2009, 09:57
გამოხმაურება #2


GURU SUBAROID
**********

ჯგუფი: Club member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 11,778
რეგისტრ.: 21-April 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 38




ციტატა(PAINKILLER @ 10th November 2009 - 10:18) [snapback]50924[/snapback]
და უფრო საინტერესო იქნება VTD კარობკაზე ცენტრალური დიფერენციალის ბლოკირების მართვა, ანუ DCCD-ს პონტში გაკეთება სადრიფტაოდ გამოდგება

მაგაზეც შეიძლება წამუშავება wink.gif უბრალოდ TZ- მართვის პრინციპები გადავიკითხე და იმაზე მომივიდა ეგ იდეა. ლიტერატურას უნდა გადახედვა VTD როგორ იმართება და მაგის გაკეთებაც შეიძლება.
ციტატა(PAINKILLER @ 10th November 2009 - 10:18) [snapback]50924[/snapback]
რა აზრი აქვს დაბლოკილი დიფერენციალით თოვლზე 100-ით სიარულს, როცა ფაიზაღი იცი რომ ეგეთ რეჟიმში შეიძლება მაგარი იაღლიში მოგივიდეს?

იმ ავადხსენებულ CRV-საც როგორც ვიცი 60-ის მერე უკანა ხიდი საერთოდ არ ერთვება

და არც სხვა ჯიპებზე არ არის რეკომენდებული მაღალ სიჩქარეზე დაბლოკილი ხიდით სიარული კაკ მინიმუმ მანევრირება გაუარესდება, რომ არაფერი ვთქვათ დიფერენციალის მოდღვნაზე

ჯერ ერთი კარობკას არაფერი არ მოუვა, ეგ კარობკა დათვლილია ეგეთ რეჟიმში მუშაობაზე და არაფერი მაგაში დანაშაულებრივი არაა.
გასაგებია რომ 60-მდე 1 სიჩქარეც ქაჩავს, მაგრამ თუნდაც 40-ით რომ დადიხარ რატომ უნდა იარო 1 სიჩქარით და 5000 ბრუნით?
მაგ დროს ყველაზე ოპტიმალურია მეორე და იშვიათად მესამე სიჩქარე.
მე იმას კი არ ვამტკიცებ რომ ნებისმიერ სიტუაციაში დაბლოკილი დიფერენციალი სჯობია, მაგრამ ამ სისტემაში ყველა კარგი ისაა რომ გინდა ქარხნულზე გადაიყვან და გინდა ბოლომდე დაბლოკავ. პატარა კონტროლერსაც თუ დავუმეტებთ შეგვიძლია უკანა ხიდზე მინიმალური თორქი მივუთითოთ დავუშვათ 70/30 და ამ შემთხვევაში როგორც კი TCU უკან 30-ზე მეტს გაუშვებს ქარხნულ რეჟიმზე გადავა და როგორც კი 30-ზე დაბალს მიუთითებს - ისევ 70/30 დადგება.
ისეც გასათვალისწინებელია რომ რაც უფრო მეტი რამის მართვა უწევს მძღოლს, მით მეტია დამოკიდებული მის პროფესიონალიზმზე და გამოცდილებაზე, მაგრამ ეს ოფცია არის იმათთვის ვისაც თოვლში სიარულის გამოცდილება ჰყოფნის, ან ვინც თვლის რომ ამ გამოცდილებას შეიძენს მანქანაში შესაბამისი ოფციის არსებობის შემთვევაში
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PAINKILLER
გამოხმაურება Nov 10 2009, 10:03
გამოხმაურება #3


STI-444
**********

ჯგუფი: Moderator_!!!
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 32,417
რეგისტრ.: 1-May 09
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 57




ციტატა(maxouni @ Nov 10 2009, 11:57) [snapback]50940[/snapback]
მაგაზეც შეიძლება წამუშავება wink.gif უბრალოდ TZ- მართვის პრინციპები გადავიკითხე და იმაზე მომივიდა ეგ იდეა. ლიტერატურას უნდა გადახედვა VTD როგორ იმართება და მაგის გაკეთებაც შეიძლება.

ჯერ ერთი კარობკას არაფერი არ მოუვა, ეგ კარობკა დათვლილია ეგეთ რეჟიმში მუშაობაზე და არაფერი მაგაში დანაშაულებრივი არაა.
გასაგებია რომ 60-მდე 1 სიჩქარეც ქაჩავს, მაგრამ თუნდაც 40-ით რომ დადიხარ რატომ უნდა იარო 1 სიჩქარით და 5000 ბრუნით?
მაგ დროს ყველაზე ოპტიმალურია მეორე და იშვიათად მესამე სიჩქარე.
მე იმას კი არ ვამტკიცებ რომ ნებისმიერ სიტუაციაში დაბლოკილი დიფერენციალი სჯობია, მაგრამ ამ სისტემაში ყველა კარგი ისაა რომ გინდა ქარხნულზე გადაიყვან და გინდა ბოლომდე დაბლოკავ. პატარა კონტროლერსაც თუ დავუმეტებთ შეგვიძლია უკანა ხიდზე მინიმალური თორქი მივუთითოთ დავუშვათ 70/30 და ამ შემთხვევაში როგორც კი TCU უკან 30-ზე მეტს გაუშვებს ქარხნულ რეჟიმზე გადავა და როგორც კი 30-ზე დაბალს მიუთითებს - ისევ 70/30 დადგება.
ისეც გასათვალისწინებელია რომ რაც უფრო მეტი რამის მართვა უწევს მძღოლს, მით მეტია დამოკიდებული მის პროფესიონალიზმზე და გამოცდილებაზე, მაგრამ ეს ოფცია არის იმათთვის ვისაც თოვლში სიარულის გამოცდილება ჰყოფნის, ან ვინც თვლის რომ ამ გამოცდილებას შეიძენს მანქანაში შესაბამისი ოფციის არსებობის შემთვევაში

როგორც ვიცი მე-2 სიჩქარეშიც ბლოკავს დიფერეციალს, თუ HOLD გაქვს ჩართული smile.gif

და იდეაში დიფერენციალის ბლოკირება გჭირდება ძირითადად ოფროუდზე, ჩვეულებრივ გზაზე რაში უნდა დაგჭირდეს 50/50?? არ სჯობია თორქი განაწილდეს ისე როგორც მოითხოვს დატვირთვა და მოჭიდება?

ხოდა საქმეც მაგაშია რომ, პრაქტიკულად არ იქნება სიტუაცია როცა ცენტრალური დიფერენციალის ვინუჟდენი ბლოკირება დაგჭირდება 60 კმ/სთ-ის ზემოთ smile.gif ამიტომ ზედმეტი წვალება გამოდის ეგეთი რამეების მოგონება....


თოვლში სასიარულოდ კი სუბარუს ქარხნიდანვე აქვს HOLD-ის ოფცია, ასე რომ ველოსიპედის გამოგონებას შევეშვათ wink.gif


და 60-ზე მაღალი სიჩქარით რომ მიდიხარ და დიფერენციალი დაბლოკილი გაქვს, დარწნუნებული ხარ რომ არ დაერხევა? smile.gif


--------------------
ST///G

Crazy Monster Wagon
Go to the top of the page
 
+Quote Post

გამოხმაურება ამ თემაში
maxouni   ცენტრალური დიფერენციალის მართვა   Nov 9 2009, 12:53
STI-888   მაგადიაა :)   Nov 9 2009, 13:54
Raven   maxouni ეგ ვინმეს გა...   Nov 9 2009, 14:01
Matador   ვაა, აი მახოჯან!!...   Nov 9 2009, 14:15
Vajika   maxouni შეიძლება შე...   Nov 9 2009, 14:30
Sturbo   maxouni საინტერესოა წნ...   Nov 9 2009, 14:31
chrdili  

Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული მომხმარებელი)
0 მომხმარებელი:

 



Recomended: Subaru-Motors.ge