IPB

გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )

> ცენტრალური დიფერენციალის მართვა, მხოლოდ ავტომატიკაზე
maxouni
გამოხმაურება Nov 9 2009, 12:53
გამოხმაურება #1


GURU SUBAROID
**********

ჯგუფი: Club member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 11,778
რეგისტრ.: 21-April 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 38




ალბათ ხშირად გაგიგიათ ტომ VTD კარობკა უკეთესია Active AWD-ზე იმიტომ რომ აქტიურის ტორქის გადანაწილება 90/10-ია რაც სამწუხაროდ წააგავს
4X4 ვექტრას AWD სისტემას.
მაგრამ ვინაიდან უკანა ხიდის მართვა ხდება ელექტრონულად ეს საშუალებას გვაძლევს ჩვენ თვითონ ვმართოთ ცენტრალური დიფერენციალი.
ანუ სურვილისამებრ შევძლოთ მისი დაბლოკვა და თორქის გადანაწილება 50/50
გადაკეთება საკმაოდ მარტივია.
1. მანუალში თუ ჩავიხევებით ვნახავთ რომ ცენტრალური დიფერენციალის მართვის სოლენოიდის წინაღობა 10-17 ომია. ამიტომ მოვამზადებთ დაახლოებით 15 ომიან წინაღობას რომლის მინიმალური სიმძლავრე 10W(ვატი) უნდა იყოს თორემ დაიწვება. ყველაზე კარგი ვარიანტი იქნება 4 ცალი 60 ომიანის დაპარალელება.
2. ამ წინაღობის ერთ ბოლოს კარგად დავამაგრებთ მანქანის კორპუსზე ანუ დავამასებთ და მეორე ბოლოს ჯერჯერობით დავიმახსოვრებთ.
3. კარობკის კომპიუტერთან(TCM) მოვძებნით ცენტრალური დიფერენციალის მართვის სადენს. პინის ნიმერი ზუსტად არ მახსოვს (თუა არ ვცდები B54 შტეკერზე 15 ნომერი) მაგრამ უნდა იყოს თეთრი მწვანე ზოლით.
4. ჩავჭრით ამ სადენს და დავაგრძელებთ მინიმუმ იმ დიამეტრის სადენებით როგორიც ქარხნულია (10 ვატს უნდა გაუძლოს).
5. დავუყენებთ 3 კონტაქტიან გადამრთველს ღილაკს, რომელიც მუშაობს შემდეგნაირად : პოზიცია I კონტაქტები 1 და 2 დაკონტაქტებულია კონტაქტი 3 ჰაერშია ; პოზიცია II კონტაქტები 2 და 3 დაკონტაქტებულია კონტაქტი 1 ჰაეშია (იმედია მოხვდებით რომ ღილაკზე კონტაქტების ნუმერაცია პირობითია)
6. გადამრთველის #2 ფეხზე მივამაგრებთ TCM-დან მომავალ სადენს
7. გადამრთველის #1 ფეხზე მივამაგრებთ კარობკისკენ მიმავალ სადენს
8. გადამრთველის #3 ფეხზე მივამაგრებთ წინაღობისსენ მიმავალ სადენს რომელიც წეღან დავიმახსოვრეთ.
შედეგი ასეთი იქნება : გადამრთვეის პოზიცია I ცენტრალური დიფერენციალის მართვა ქარხნულია; გადამრთველის პოზიცია II ცენტრალური დიფერენციალი დაბლოკილია და ხიდებს შორის განაწელაბა გვაქვს 50/50.
კიდევ ერთჯერ ვიმეორებ რომ ეს ეხება Active AWD კარობკებს TZ მარკირებით
ამ ყველაფერს ოფციაში შეგვიძლია დავამატოთ დატჩიკი რომელიც გვაჩვენებს ცენტრალური დიფერენციალის დაბლოკვის ხარისხს ანუ ხიდებს შორის თორქის თანაფარდობას რომელიც სასარგებლო ინფორმაციასაც მოგვცემს ქარხნულ რეძიმში გადართულ მდგომარეობაში და თან გაგვაფრთხილებს შემთხვევით ჩართული რომ არ დაგვრჩეს 50/50.
გისურვებთ წარმატებებს
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
გამოხმაურებები
PAINKILLER
გამოხმაურება Nov 11 2009, 10:20
გამოხმაურება #2


STI-444
**********

ჯგუფი: Moderator_!!!
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 32,417
რეგისტრ.: 1-May 09
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 57




აგერ სტატია სუბარუს კარობკებზე, AWD-ებზე და LSD-ებზე smile.gif


http://autodata.ru/st/02_sub/sub.htm

ყველაზე საინტერესო მომენტები:

1) В нормальных условиях, при полностью отпущенной педали акселератора распределение момента между передними и задними колесами составляет 95/5..90/10.

2) По мере нажатия на газ, подводимое к пакету фрикционов давление начинает увеличиваться, диски постепенно поджимаются и распределение момента начинает смещаться в сторону 80/20...70/30... и т.д. Зависимость между газом и давлением в магистрали отнюдь не линейная, а выглядит скорее как парабола - чтобы значительное перераспределение происходило только при сильном нажатии педали. При полностью утопленной педали фрикционы поджимаются максимальным усилием и распределение доходит до 60/40...55/45. Буквально "50/50" в данной схеме не достигается - это не жесткая блокировка.

3) Кроме того, установленные на коробке датчики частоты вращения переднего и заднего выходных валов позволяют определить пробуксовку передних колес, после чего максимальная часть момента отбирается назад независимо от степени дачи газа (кроме случая полностью отпущенного акселератора). Эта функция действует на малых скоростях, примерно до 60 км/ч.

4) При принудительном включении 1-й передачи (селектором), фрикционы сразу поджимаются максимально возможным давлением - таким образом как бы определяются "сложные вседорожные условия" и привод сохраняется самым "постоянно полным".

5) При воткнутом в разъем предохранителе "FWD" повышенное давление к муфте не подводится и привод постоянно осуществляется только на передние колеса (распределение "100/0").


ციტატა(maxouni @ Nov 11 2009, 11:41) [snapback]51226[/snapback]
უკანა ხიდი რამდენადაა ჩართული მაგის ოფიციალური მონაცემი არის ცენტრალური დიფერენციალის მართვის სოლენოიდის სიხშირე ანუ პრდაპირ მანუალით თუ ვიტყვით Duty Solenoid C და მისი მუშაობა იზომება შემდეგი პარამეტრით : Duty Ratio,
რომელიც იცვლება 0%-დან 95%-მდე შესაბამისად 0 არის ბოლოდე დაბლოკილი და 95 ბოლომდე გახსნილი. 100% არის მხოლოდ მაშინ როცა FWD დამცველს ჩავარჭობთ. თუ გავითვალისწინებთ ცენტრალური დიფერენციალის კონსტრუქციას უკან 50%-ზე მეტი თეორიულად ვერ იქნება, იმიტომ რომ წინა ხიდზე პირდაპირ კბილანითაა გადაბმა და უკანაზე ფიქციონებით ანუ სცეპლენიით. აქედან გამომდინარე უბრალოდ ლოგიკურიცაა რომ 90/10 დან 50/50 მდე მერყეობს.

ეგრეა, როცა დამცველია ჩარჭობილი, იმენნა FWD ხდება მანქანა, არანაირი თორქი არ მიდის უკანა ხიდზე smile.gif თუ დამცველი არ არის ჩარჭობილი, ნებისმიერ სიტუაციაში 5%-ზე ნაკლები არ მიდის უკანა ხიდზე smile.gif

მთლიანად დაბლოკილ ხიდზე სადღაც 55/45 გამოდის, იმიტომ რომ მექანიკური ბლოკირება არაა მაგ შემთხვევაში smile.gif

და ცენტრალური დიფერენციალი როგორც ასეთი Active AWD-ზე არ არსებობს smile.gif ანუ დიფერენციალი არ ჰქვია მაგას, რადგან წინა ხიდზე პირდაპირი გადაცემაა და ცალკე მიდის უკანა ხიდზე თორქის გადაცემა ჰიდრომექანიკური მუფტით smile.gif


VTD-ზე კი სრულყოფილი დიფერენციალია, რომელიც თორქს ანაწილებს წინა და უკანა ხიდებს შორის smile.gif დიფერენციალის ბლოკირება კი ხდება მსგავსი ჰიდრომექანიკური მუფტის საშუალებით smile.gif




აი ამ სტატიაში უფრო საინტერესო რამეებს მივაგენი სუბარუს დიფერენციალების შესახებ:

http://autodata.ru/st/02_sub/sub-2.htm

თურმე 1996 წლის მერე გამოშვებულ WRX-ებზე და ასევე STi ფორესტერზე უკანა ხიდზე დგას მექანიკური LSD, იგივე SURETRAC smile.gif


ესეც კიდევ ერთი + STi ფორიკას wink.gif


ხოლო WRX STi -ებზე კი უფრო ნავაროჩენნი მექანიკური ბლოკირება, ფრიქციონებით, რომელსაც სჭირდება სპეციალური ზეთი Subaru LSD oil ...


--------------------
ST///G

Crazy Monster Wagon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sturbo
გამოხმაურება Nov 11 2009, 12:46
გამოხმაურება #3


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 1,240
რეგისტრ.: 5-September 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 358




ციტატა(PAINKILLER @ Nov 11 2009, 12:20) [snapback]51229[/snapback]
აგერ სტატია სუბარუს კარობკებზე, AWD-ებზე და LSD-ებზე smile.gif
http://autodata.ru/st/02_sub/sub.htm

ყველაზე საინტერესო მომენტები:

1) В нормальных условиях, при полностью отпущенной педали акселератора распределение момента между передними и задними колесами составляет 95/5..90/10.

2) По мере нажатия на газ, подводимое к пакету фрикционов давление начинает увеличиваться, диски постепенно поджимаются и распределение момента начинает смещаться в сторону 80/20...70/30... и т.д. Зависимость между газом и давлением в магистрали отнюдь не линейная, а выглядит скорее как парабола - чтобы значительное перераспределение происходило только при сильном нажатии педали. При полностью утопленной педали фрикционы поджимаются максимальным усилием и распределение доходит до 60/40...55/45. Буквально "50/50" в данной схеме не достигается - это не жесткая блокировка.

3) Кроме того, установленные на коробке датчики частоты вращения переднего и заднего выходных валов позволяют определить пробуксовку передних колес, после чего максимальная часть момента отбирается назад независимо от степени дачи газа (кроме случая полностью отпущенного акселератора). Эта функция действует на малых скоростях, примерно до 60 км/ч.

4) При принудительном включении 1-й передачи (селектором), фрикционы сразу поджимаются максимально возможным давлением - таким образом как бы определяются "сложные вседорожные условия" и привод сохраняется самым "постоянно полным".

5) При воткнутом в разъем предохранителе "FWD" повышенное давление к муфте не подводится и привод постоянно осуществляется только на передние колеса (распределение "100/0").
ეგრეა, როცა დამცველია ჩარჭობილი, იმენნა FWD ხდება მანქანა, არანაირი თორქი არ მიდის უკანა ხიდზე smile.gif თუ დამცველი არ არის ჩარჭობილი, ნებისმიერ სიტუაციაში 5%-ზე ნაკლები არ მიდის უკანა ხიდზე smile.gif

მთლიანად დაბლოკილ ხიდზე სადღაც 55/45 გამოდის, იმიტომ რომ მექანიკური ბლოკირება არაა მაგ შემთხვევაში smile.gif

და ცენტრალური დიფერენციალი როგორც ასეთი Active AWD-ზე არ არსებობს smile.gif ანუ დიფერენციალი არ ჰქვია მაგას, რადგან წინა ხიდზე პირდაპირი გადაცემაა და ცალკე მიდის უკანა ხიდზე თორქის გადაცემა ჰიდრომექანიკური მუფტით smile.gif
VTD-ზე კი სრულყოფილი დიფერენციალია, რომელიც თორქს ანაწილებს წინა და უკანა ხიდებს შორის smile.gif დიფერენციალის ბლოკირება კი ხდება მსგავსი ჰიდრომექანიკური მუფტის საშუალებით smile.gif
აი ამ სტატიაში უფრო საინტერესო რამეებს მივაგენი სუბარუს დიფერენციალების შესახებ:

http://autodata.ru/st/02_sub/sub-2.htm

თურმე 1996 წლის მერე გამოშვებულ WRX-ებზე და ასევე STi ფორესტერზე უკანა ხიდზე დგას მექანიკური LSD, იგივე SURETRAC smile.gif
ესეც კიდევ ერთი + STi ფორიკას wink.gif
ხოლო WRX STi -ებზე კი უფრო ნავაროჩენნი მექანიკური ბლოკირება, ფრიქციონებით, რომელსაც სჭირდება სპეციალური ზეთი Subaru LSD oil ...


ფორუმები და სტსტიები კარგია მაგრამ ოფიციალური დოკუმენტები მეორე . თუ ოფიციალურ დოკუმებტებში არ წერია ვინმემ
შეამოწმა ოსცილოგრაფით რა ტიპის იმპულსები გადის როცა 1 ში დგას, FWD გასაგებია. ზოგგან წერია 2 ზეც იბლოკებაო ზოგგან მარტო
1 ში აი უზერ მანუალში ერთი სიტყვაც არაა, თუმცა მთელი სამი გვერდია იმაზე როგორ ატარო რთულ პირობებში. (თოვლი, ყინული)
მიწიან მაგარ დანგრეულ აღმართზე ჩვეულებრივი მანქანითაც ავსულვარ და ვიცი როგორ ბუქსაობს წინა თვლები. იგივე აღმართზე ფორესტერით ავედი კარი ღია მქონდა და მაინტერესებდა წინები თუ ამოაბუქსავებს, არ აბუქსავებს ე.ი. მომენტი ადამიანურათაა გადანაწილებული. სელექტორი D ზე იყო. აბა მითხარით რამდენი პროცენტი იყო განაწილება ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
PAINKILLER
გამოხმაურება Nov 11 2009, 13:07
გამოხმაურება #4


STI-444
**********

ჯგუფი: Moderator_!!!
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 32,417
რეგისტრ.: 1-May 09
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 57




ციტატა(Sturbo @ Nov 11 2009, 14:46) [snapback]51272[/snapback]
ფორუმები და სტსტიები კარგია მაგრამ ოფიციალური დოკუმენტები მეორე . თუ ოფიციალურ დოკუმებტებში არ წერია ვინმემ
შეამოწმა ოსცილოგრაფით რა ტიპის იმპულსები გადის როცა 1 ში დგას, FWD გასაგებია. ზოგგან წერია 2 ზეც იბლოკებაო ზოგგან მარტო
1 ში აი უზერ მანუალში ერთი სიტყვაც არაა, თუმცა მთელი სამი გვერდია იმაზე როგორ ატარო რთულ პირობებში. (თოვლი, ყინული)
მიწიან მაგარ დანგრეულ აღმართზე ჩვეულებრივი მანქანითაც ავსულვარ და ვიცი როგორ ბუქსაობს წინა თვლები. იგივე აღმართზე ფორესტერით ავედი კარი ღია მქონდა და მაინტერესებდა წინები თუ ამოაბუქსავებს, არ აბუქსავებს ე.ი. მომენტი ადამიანურათაა გადანაწილებული. სელექტორი D ზე იყო. აბა მითხარით რამდენი პროცენტი იყო განაწილება ?

მართალია, ოფიციალურ მანუალში არსად არ არის მითითებული რომ 1-იან პოზიციაში დიფერენციალი იბლოკება smile.gif

მაგრამ იქ ნათქვამია რომ 1-იანი პოზიცია უნდა გამოიყენო როცა ძალიან აღმართში ან დაღმართში მოძრაობ ცუდი მოჭიდების გზაზე, ქვიშაში, ტალახში და ა.შ. smile.gif ანუ ადამიანურ ენაზე არის ახსნილი როდის უნდა გამოიყენო ეგ რეჟიმი smile.gif


და შენი მანქანის კარობკის კოდი შეგიძლია დაწერო?? გამორიცხული არაა რომ VTD კარობკა ჰქონდეს smile.gif მაგ შემთხვევაში წინა ბორბლები არანაირად არ დაბუქსავდება smile.gif


--------------------
ST///G

Crazy Monster Wagon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sturbo
გამოხმაურება Nov 11 2009, 13:23
გამოხმაურება #5


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 1,240
რეგისტრ.: 5-September 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 358




ციტატა(PAINKILLER @ Nov 11 2009, 15:07) [snapback]51291[/snapback]
მართალია, ოფიციალურ მანუალში არსად არ არის მითითებული რომ 1-იან პოზიციაში დიფერენციალი იბლოკება smile.gif

მაგრამ იქ ნათქვამია რომ 1-იანი პოზიცია უნდა გამოიყენო როცა ძალიან აღმართში ან დაღმართში მოძრაობ ცუდი მოჭიდების გზაზე, ქვიშაში, ტალახში და ა.შ. smile.gif ანუ ადამიანურ ენაზე არის ახსნილი როდის უნდა გამოიყენო ეგ რეჟიმი smile.gif
და შენი მანქანის კარობკის კოდი შეგიძლია დაწერო?? გამორიცხული არაა რომ VTD კარობკა ჰქონდეს smile.gif მაგ შემთხვევაში წინა ბორბლები არანაირად არ დაბუქსავდება smile.gif

VTD კარობკა - ეხ მართლა ეგ მაინც იყოს unsure.gif გაქუცული TZ ა TZ1A3ZN2AA თან მეორე თაობის და ტორმუზის რეგულლაციი საშუალებაც
არ აქვს . ერთი შეკითხვა უკანა ხიდში ტემპერატურის დაჩიკი და შესაბამისი ნათურა პრიბორებში რა პობტში აყენია რამე განსაკუთრებული LSD
ხომ არაა ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

გამოხმაურება ამ თემაში
maxouni   ცენტრალური დიფერენციალის მართვა   Nov 9 2009, 12:53
STI-888   მაგადიაა :)   Nov 9 2009, 13:54
Raven   maxouni ეგ ვინმეს გა...   Nov 9 2009, 14:01
Matador   ვაა, აი მახოჯან!!...   Nov 9 2009, 14:15
Vajika   maxouni შეიძლება შე...   Nov 9 2009, 14:30
Sturbo   maxouni საინტერესოა წნ...   Nov 9 2009, 14:31
chrdili  

Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული მომხმარებელი)
0 მომხმარებელი:

 



Recomended: Subaru-Motors.ge