IPB

გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )

> დეტონაციის მაჩვენებელი, პრობორებზე
maxouni
გამოხმაურება Dec 1 2009, 14:49
გამოხმაურება #1


GURU SUBAROID
**********

ჯგუფი: Club member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 11,778
რეგისტრ.: 21-April 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 38




არაერთჯერ გაგვიგია და ყველამ ვიცით რომ სუბარუს სტუკის ძირითადი მიზეზი აქაური ბენზინის ხარისხია.
ვინაიდან ბოლომდე არ იწვება და დეტონაციებს აძლევს, დეტონაციის დატჩიკი ზაჟიგანიას აპოზდნებს და ლამბდასთან გასული დაუწვავი ვენზინი ლამბდას აჩვენებს რომ სმესი მდიდარია და ეკუ აღარიბებს.
რის გამოს არაერთჯერ გვინახავს გახვრეტილი და დამდნარი პორშინები, დამწვარი კლეპნები და ძლიერი დეტონაციისგან დამტვრეული შატუნები.
ეს კიდევ უფრი საშიში ხდება თუ ბუსტ კონტროლერი აყენია მანქანაზე იმიტომ რომ სტოკ მანქანაზე ეკუ როგორც კი დეტონაციას დააფიქსირებს , მაშინვე ვესტგეითს გახსნის და დააგდებს წნევას, ამით გადაარჩენს მატორს, მაგრამ როცა კონტროლერი აყენია, მაშინ, ვესტგეითის მართვას კონტროლერი იღებს თავის თავზე , მაგრამ საუკეთესო შემთხვევაში კონტროლერი უყურებს მარტო წნევას და ყველანაირი დანარჩენი პორობები მაგრად ჰკიდია, სანამ ჩვენს მიერ კონტროლერზე დაყენებულ ზღვარს არ მიაღწევს - მანანდე ვესტგეითს არ გახსნის ცოცხალი თავით. შედეგად ბევრად იზრდება გახვრეტილი და დამდნარი პორშინების საშიშროება.
ამ საკითხზე ბევრი ფიქრის შედეგად გადავწყვიტე შემექმნა დატჩიკი (Pრიბორი) რომელიც სალონში დადგება სადმე, თუნდაც ისევე როგორც ბუსტის დატჩიკი დგება, ან ბუსტის დატჩიკშივე რომ ჩამონტაჟდეს ძალინ წითელი დიოდი, რომელიც დეტონაციის დაფიქსირების შემთხვევაში აინთება და გვაჩვენებს რომ დეტონაცია დაფიქსირდა. ამ დროს ჭკვიანი მძღოლი აუშვებს გაზს და მატორს სიცოცხლეს გაუხანგრძლივებს.

სამწუხაროდ ამ მაჩვენებლის შექმნა ხარჯებთანაა დაკავშირებული და ამიტომ ვწერ წინასწარ რომ მაინტერესებს ამ პრიბორის მსურველები თუ იქნებიან მაშინ დავიწყებ ამ საკითხზე მუშაობას, თუ არა და ნამდვილად არ მიღირს 120$-იანი დატჩიკის შექმნაში 300-400-ის დახარჯვა.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
გამოხმაურებები
bako
გამოხმაურება Dec 4 2009, 14:56
გამოხმაურება #2


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 3,156
რეგისტრ.: 24-April 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 44




biggrin.gif:D:D:D:D

არა ძალიან ცდებითთთ. პირიქით, რაც უფრო მაღალია ოქტანობა, უკეთესად იწვის ბენზინი და უფრო მალეც იწვის, უბრალოდ დაბალი ოქტანობის ბენზინს ტენდენცია აქვს აფეთქევბისკენ შეკუმშულ მდგომარეობაში და რაც უფრო დაბალია ოქტანობა, უფრო დაბალი დაწნევის პირობებში მოხდება მისი თვითაალება. თვითაალება ამ დროს ხდება ხოლმე მანამ, სანამ პორშინი გადაცდება ზედა მკვდარ წერტტილს და სანამ სვეჩა მიცემს ნაპერწკალს და გამოდის ისეთი რაღაც, რომ ის ცილინდრი და პორშინი, სადაც მოხდა პრედეტონაცია( თუმცა რატომღაც ეძახიან დეტონაციას) ცდილობს მატორი დაატრიალოს პირიქით, რასაც ხელს უშლის უბრალოდ უკვე არსებული მბრუნავი ინერცია.
შედეგი არის კოლოსალური დატვირთვა პორშინზე, შატუნზე, პალეცზე და ვკლადიშებზე (ჰიდროსაკისრები), ანუ სტუკი!!!

არადა რეებს არ გაიგებ ხოლმე ამ ფორუმზე რა biggrin.gif:D:D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PAINKILLER
გამოხმაურება Dec 4 2009, 15:45
გამოხმაურება #3


STI-444
**********

ჯგუფი: Moderator_!!!
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 32,417
რეგისტრ.: 1-May 09
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 57




ციტატა(bako @ Dec 4 2009, 15:56) [snapback]59549[/snapback]
არა ძალიან ცდებითთთ. პირიქით, რაც უფრო მაღალია ოქტანობა, უკეთესად იწვის ბენზინი და უფრო მალეც იწვის,


უკეთესად დაწვაში რას გულისხმობ იქნებ დააზუსტო? smile.gif ნამდვილად არ იწვის მალე მაღალი ოქტანობის ბენზინი smile.gif



კაკრაზ რომ პირიქით არის, ერთიდაიგივე ძრავში მაღალი ოქტანობის ბენზინი იწვის უფრო ნელა, ვიდრე დაბალი ოქტანობის ბენზინი smile.gif

ამიტომ არ შეიძლება 92-ზე გათვლილ მატორში 98-ის ჩასხმა, სმესის შეკუმშვის ხარისხი და ზაჟიგანიის კუთხის დაყენების დიაპაზონი არ არის საკმარისი იმისთვის რომ ბენზინი ბოლომდე დაიწვას ერთ ტაქტში, ამიტომ მაღალი ოქტანობის ბენზინი ასეთ ძრავში წვას განაგრძობს უკვე შემდეგ ტაქტში, ანუ ვიხლოპის კლაპნების გახსნის დროს, შედეგად კლაპნებს ერხევა სერიოზულად....



ციტატა(bako @ Dec 4 2009, 15:56) [snapback]59549[/snapback]
უბრალოდ დაბალი ოქტანობის ბენზინს ტენდენცია აქვს აფეთქევბისკენ შეკუმშულ მდგომარეობაში და რაც უფრო დაბალია ოქტანობა, უფრო დაბალი დაწნევის პირობებში მოხდება მისი თვითაალება. თვითაალება ამ დროს ხდება ხოლმე მანამ, სანამ პორშინი გადაცდება ზედა მკვდარ წერტტილს და სანამ სვეჩა მიცემს ნაპერწკალს და გამოდის ისეთი რაღაც, რომ ის ცილინდრი და პორშინი, სადაც მოხდა პრედეტონაცია( თუმცა რატომღაც ეძახიან დეტონაციას) ცდილობს მატორი დაატრიალოს პირიქით, რასაც ხელს უშლის უბრალოდ უკვე არსებული მბრუნავი ინერცია.
შედეგი არის კოლოსალური დატვირთვა პორშინზე, შატუნზე, პალეცზე და ვკლადიშებზე (ჰიდროსაკისრები), ანუ სტუკი!!!

დეტონაციაზე ყველაფერში გეთანხმები smile.gif


... გარდა ტერმინოლოგიისა, პრე-დეტონაცია ეგეთი რამე არ არსებობს, არსებობს წვა (IGNITION) და ადრეული დაწვა (PRE-IGNITION) რასაც ზუსტად დეტონაცია ჰქვია სხვანაირად smile.gif ქართულად სიტყვა DETONATION არის აფეთქება smile.gif


--------------------
ST///G

Crazy Monster Wagon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
juze
გამოხმაურება Dec 4 2009, 20:52
გამოხმაურება #4


Subaroid
*****

ჯგუფი: Newbie
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 445
რეგისტრ.: 17-October 09
მდებარ.: tbilisi
მომხმარებელი № 478




ციტატა(PAINKILLER @ Dec 4 2009, 16:45) [snapback]59575[/snapback]
უკეთესად დაწვაში რას გულისხმობ იქნებ დააზუსტო? smile.gif ნამდვილად არ იწვის მალე მაღალი ოქტანობის ბენზინი smile.gif
კაკრაზ რომ პირიქით არის, ერთიდაიგივე ძრავში მაღალი ოქტანობის ბენზინი იწვის უფრო ნელა, ვიდრე დაბალი ოქტანობის ბენზინი smile.gif

ამიტომ არ შეიძლება 92-ზე გათვლილ მატორში 98-ის ჩასხმა, სმესის შეკუმშვის ხარისხი და ზაჟიგანიის კუთხის დაყენების დიაპაზონი არ არის საკმარისი იმისთვის რომ ბენზინი ბოლომდე დაიწვას ერთ ტაქტში, ამიტომ მაღალი ოქტანობის ბენზინი ასეთ ძრავში წვას განაგრძობს უკვე შემდეგ ტაქტში, ანუ ვიხლოპის კლაპნების გახსნის დროს, შედეგად კლაპნებს ერხევა სერიოზულად....
დეტონაციაზე ყველაფერში გეთანხმები smile.gif
... გარდა ტერმინოლოგიისა, პრე-დეტონაცია ეგეთი რამე არ არსებობს, არსებობს წვა (IGNITION) და ადრეული დაწვა (PRE-IGNITION) რასაც ზუსტად დეტონაცია ჰქვია სხვანაირად smile.gif ქართულად სიტყვა DETONATION არის აფეთქება smile.gif

საერთოდ მაღალი ოქტანობის ბენზინს ააქვს მაღალი ფეთქვის ტემპერატურა რაც დაბალ ოქტანიანებს არ გააჩნია მაგალი ფეთქვის ტემპერატურა რომელსაც ააქვს ია მაღალ კომპრესიასაც უძლებსია ტავისიტ არ აალდება. აალებასა და აფეთქებას შორის დიდი განსხვავებაა აალების დროს ცილინდრი მდორედ იცკებს ზმწ-დამ ქმწ-სკენ სვლას. და საცვავის აფეთქება გამოიწვევს დარტყმიტ მუშაობას რომელიც მაღალი ოქტანიან ბენზინში ამის გამომწვევი მიზეზი არის არასწორი ნაპერწკლის მიწოდება ანუ მიწოდება ხდება სანამ დგუში დაამტავრებს ზმე-სკენ მოძრაობას. ამაზე ვერავინ იტყვის რომ ეს ასე არარი
Go to the top of the page
 
+Quote Post

გამოხმაურება ამ თემაში
maxouni   დეტონაციის მაჩვენებელი   Dec 1 2009, 14:49
Raven   უტურბინოებზე როგო...   Dec 1 2009, 15:05
Baal   maxouni მისტერ მოხუნ...   Dec 1 2009, 15:08
maxouni  
...   Dec 4 2009, 10:24
nika   Baal ტურბინიანზე ბ...   Dec 4 2009, 11:07
maxouni   nika
PAINKILLER  
PAINKILLER  

Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული მომხმარებელი)
0 მომხმარებელი:

 



Recomended: Subaru-Motors.ge