IPB

გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )

> წვის კამერის მოცულობა, განხილვა, მოსაზრებები და ფაქტები :)
mixa
გამოხმაურება Nov 15 2009, 14:42
გამოხმაურება #1


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Club member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 5,767
რეგისტრ.: 18-April 09
მომხმარებელი № 27




ეს თემა გავხსენი იმისთვის რომ ყველამ გამოვთქვათ მოსაზრებები მოცულობის გაზრდის სხვა და სხვა ხერხებზე ჩვენს სუბარუებზე.
გუშინ შოთასუბსამასი მახო და მე ვბჭობდით როგორ შეიძლება მოცულობის გაზრდა, რომელია ყველაზე ადვილი ჩვენთვის, რომელი ვარიანტი არის უფრო გამძლე და რას უნდა ვუფრთხილდეთ.


ვარიანტები მოცულობის გასაზრდელად არის 3
1) ცილინდრის დიამტერის გაზრდა გაჩარხვით (საჭირო იქნება ახალი პორშნები, კალცოები)
2) კალენვალის ხოდის გაზრდა
3) ზედა 2 ერთად smile.gif


ვინაიდან ყველაზე იაფ ვარიანტად მეჩვენება პირველი ვარინატი პირველს ჩავუღრმავდი smile.gif

დადგინდა რომ: ეჯ20 მატორის ცილინდრის დიამტრი არის 92მმ ხოლო პორშნის (ამას დგუში ქვია? ) სვლა 75მ. ამ შემთხვევაში წვის კამერის მოცულობა 500კუბური სანტიმეტრი რაც 4 ცილინდრზე გვაძლევს 2000 კუბურ სანტიმეტრს. ეს კუბიკები დავამრგვალე თორე ისე 1994 კუბური სანტიმეტრია smile.gif

იმისთვის რომ გავზარდოთ წვის კამერა საჭიროა ამ 92მილიმეტრიანი ცილინდრის გაგანივრება, მარა სადამდე შეიძლება გაგანივრება ისე რომ 1ბარის დაბერვაზე არ გაიბეროს ცილინდრი smile.gif ამის დასადგენად მივმართე გუგული დეიდას და აღმოჩნდა რომ ეგრედწოდებული ეჯ20ების ბევრი ვარიანტები არსებობს ზოგს სქელი ცილინდირს კედლები აქვს ზოგს თხელი.

ეს არის ძველი ლეგასის ბლოკი. დააკვირDით წყლის კანალებს.


ეს კი GC კუზაოში მყოფი ბლოკი (მგონი ამ კუზაოებში სხვა და სხვანაირი ბლოკებია)


აუ მეზარება ამდენი წერა და ან გააგრძელეთ ან მერე მოვალ მუღამზე დამე გავაგრძელებ და ერთი კარგი თემაც გამოცხვება smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
გამოხმაურებები
mixa
გამოხმაურება Nov 15 2009, 15:11
გამოხმაურება #2


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Club member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 5,767
რეგისტრ.: 18-April 09
მომხმარებელი № 27




ციტატა(Sturbo @ 15th November 2009 - 17:06) [snapback]52587[/snapback]
მერე პორშნებს წააჭრითავს 1 მმ და ეგაა. მაგრამ მაგას ჯობია 2.5 მატორის ბლოკი აიღო.

რატო წავაჭრი? რას ვერჩი ?

2.5ის ბლოკზე დადგება 2.0ის გალოვკა?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sturbo
გამოხმაურება Nov 15 2009, 15:21
გამოხმაურება #3


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 1,240
რეგისტრ.: 5-September 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 358




ციტატა(mixa @ Nov 15 2009, 17:11) [snapback]52588[/snapback]
რატო წავაჭრი? რას ვერჩი ?

2.5ის ბლოკზე დადგება 2.0ის გალოვკა?

შეკუმშვის კოეფიციენტი 8 - 8.5 ზე მეტი არ უნდა იყოს ტუბოს შემთხვევაში. გალოვკა ალბათ დადგება ეგ ბლოკები 1 ვალიანი და 2 ვალიანი
გალოვკებით გამოგიოდა.

ციტატა(Sturbo @ Nov 15 2009, 17:17) [snapback]52589[/snapback]
შეკუმშვის კოეფიციენტი 8 - 8.5 ზე მეტი არ უნდა იყოს ტუბოს შემთხვევაში. გალოვკა ალბათ დადგება ეგ ბლოკები 1 ვალიანი და 2 ვალიანი
გალოვკებით გამოგიოდა.

ეს დაათვალიერე . როგორც აქ წერია 2 ვალიანი გალობკა EJ205 is 2.5 ზე მიდის.

ციტატა(Sturbo @ Nov 15 2009, 17:20) [snapback]52589[/snapback]
შეკუმშვის კოეფიციენტი 8 - 8.5 ზე მეტი არ უნდა იყოს ტუბოს შემთხვევაში. გალოვკა ალბათ დადგება ეგ ბლოკები 1 ვალიანი და 2 ვალიანი
გალოვკებით გამოგიოდა.
ეს დაათვალიერე . როგორც აქ წერია 2 ვალიანი გალობკა EJ205 is 2.5 ზე მიდის.

http://opposedforces.com/parts/forester/en...illustration_1/ ლინკი დამავოჭყდა
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaspera
გამოხმაურება Jan 5 2010, 19:35
გამოხმაურება #4


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,824
რეგისტრ.: 24-June 09
მომხმარებელი № 189




[quote name='Sturbo' date='Nov 15 2009, 16:21' post='52589']
შეკუმშვის კოეფიციენტი 8 - 8.5 ზე მეტი არ უნდა იყოს ტუბოს შემთხვევაში.
ევოს 8.8 აქ და 8.5 ზე მეტი როაქ რამოსდი რო
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sturbo
გამოხმაურება Jan 5 2010, 19:44
გამოხმაურება #5


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 1,240
რეგისტრ.: 5-September 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 358




[quote name='kaspera' date='Jan 5 2010, 20:35' post='72287']
[quote name='Sturbo' date='Nov 15 2009, 16:21' post='52589']
შეკუმშვის კოეფიციენტი 8 - 8.5 ზე მეტი არ უნდა იყოს ტუბოს შემთხვევაში.
ევოს 8.8 აქ და 8.5 ზე მეტი როაქ რამოსდი რო



დეტონაცია, დიზელინგი და სხვა ასეთი უბედურობები გაგიგია ??? უფრო საინტერესოა გამდნარი ან გახვრეტილი პორშინი თუ გინახავს ??
ამიტომაც არ შეიძლება ატმოსფერულ მატორზე შეკუმშვის კოეფიციენტი 10-12 ი ტურბინის დაყენება. ევოს სპეციალური პორშნები აქვს და ეგ 8.8 ალბათ ზღვარია.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PAINKILLER
გამოხმაურება Jan 6 2010, 09:26
გამოხმაურება #6


STI-444
**********

ჯგუფი: Moderator_!!!
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 32,417
რეგისტრ.: 1-May 09
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 57




ციტატა(Sturbo @ Jan 5 2010, 20:44) [snapback]72290[/snapback]
ამიტომაც არ შეიძლება ატმოსფერულ მატორზე შეკუმშვის კოეფიციენტი 10-12 ი ტურბინის დაყენება. ევოს სპეციალური პორშნები აქვს და ეგ 8.8 ალბათ ზღვარია.

ვაახ, გადამრევ რა smile.gif 10-იანი შეკუმშვის ხარისხიც აქვს ლეგასის ზოგიერთ მოდელებს, Twinturbo-ზე smile.gif

ციტატა(Sturbo @ Jan 5 2010, 21:02) [snapback]72306[/snapback]
დეტონაცია ცოტა სხვა რამეა თუ გაგიგია მაგას "ზაჟიგანიის" კუთხის უკან დაწევით მოსპობ ან შეამცირებ მაინც დიზელინგს ვერაფერს უზავ.
დეტონაცია არის არანორმალურად ჩქარი წვის პროცესი თითქმი აფეთქების მაგვარი. ამიტომ ისმის რაკარუკი.

შენ რა ტერმინი მოიგონე არ ვიცი, მაგრამ დეტონაცია ზუსტად არის თვითაალება, წნევის და ტემპერატურის ზემოქმედებისგან smile.gif ეგ შეიძლება მოხდეს მანამ სანამ სვეჩა ისკრას მისცემს, მაგრამ შეიძლება მერეც მოხდეს, თუ სვეჩები კარგ მდგომარეობაში არაა smile.gif

აი დიზელინგი კი პირველად გავიგე ... უცნაური ტერმინია smile.gif


--------------------
ST///G

Crazy Monster Wagon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sturbo
გამოხმაურება Jan 6 2010, 14:24
გამოხმაურება #7


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 1,240
რეგისტრ.: 5-September 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 358




ციტატა(PAINKILLER @ Jan 6 2010, 10:26) [snapback]72521[/snapback]
ვაახ, გადამრევ რა smile.gif 10-იანი შეკუმშვის ხარისხიც აქვს ლეგასის ზოგიერთ მოდელებს, Twinturbo-ზე smile.gif
შენ რა ტერმინი მოიგონე არ ვიცი, მაგრამ დეტონაცია ზუსტად არის თვითაალება, წნევის და ტემპერატურის ზემოქმედებისგან smile.gif ეგ შეიძლება მოხდეს მანამ სანამ სვეჩა ისკრას მისცემს, მაგრამ შეიძლება მერეც მოხდეს, თუ სვეჩები კარგ მდგომარეობაში არაა smile.gif

აი დიზელინგი კი პირველად გავიგე ... უცნაური ტერმინია smile.gif

თუ თვითაალებაა ზაჟიგანიის უკან დაწევით რას დააკლებ ??? ECU ზუსტად ასე ებრძვის მაგ მოვლენას. დეტონაცია არასწორი წვაა ზედმეტად ჩქარი.
წარმოიდგინე ანთება ხდება მანამდე სანამ პორშინი ზედა მკვდარ წერტილს მიახწევს 10 - 45 გრადუსით ადრე ამ დროს ანთებული ნარევი თან შეკუმშვას აგრძელებს და როდესაც პორშინი მიაღწევს ზედა მკვდარ წერტილს წვა აფეთქებაში გადადის და ისმის კაკუნის სახით.
ამიტომ დეტონაცია დამოკიდებულია იმაზე რამდენად ადრე აანთებ ნარევს და რამდენად კარგია ბენზინი.
ჩემი მანქანის ლოგებში ვნახე რამდენად ცლილობს ECU დიდი კოთხეებით იმუშაოს მაგრამ დეტონაციის დაჩიკი ხშირად აიძულებს -5 გრადუსიანი კორექციები აკეთოს ბანძი ბენზინის გამო.
10-იანი შეკუმშვის ხარისხიც შეიძლება მაგრამ მინიმუმ გძლიერებული ბლოკი, "კოვანნი პორშნები" და "ორჯერ დიდი" რადიატორი გჭირდება + ბენზინი 105 ოქტანობის ალბათ. ასეთ მანქანას თბილისში დიდხანს ცხოვრება არ უწერია.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PAINKILLER
გამოხმაურება Jan 6 2010, 15:18
გამოხმაურება #8


STI-444
**********

ჯგუფი: Moderator_!!!
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 32,417
რეგისტრ.: 1-May 09
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 57




ციტატა(Sturbo @ Jan 6 2010, 15:24) [snapback]72647[/snapback]
თუ თვითაალებაა ზაჟიგანიის უკან დაწევით რას დააკლებ ??? ECU ზუსტად ასე ებრძვის მაგ მოვლენას. დეტონაცია არასწორი წვაა ზედმეტად ჩქარი.
წარმოიდგინე ანთება ხდება მანამდე სანამ პორშინი ზედა მკვდარ წერტილს მიახწევს 10 - 45 გრადუსით ადრე ამ დროს ანთებული ნარევი თან შეკუმშვას აგრძელებს და როდესაც პორშინი მიაღწევს ზედა მკვდარ წერტილს წვა აფეთქებაში გადადის და ისმის კაკუნის სახით.
ამიტომ დეტონაცია დამოკიდებულია იმაზე რამდენად ადრე აანთებ ნარევს და რამდენად კარგია ბენზინი.
ჩემი მანქანის ლოგებში ვნახე რამდენად ცლილობს ECU დიდი კოთხეებით იმუშაოს მაგრამ დეტონაციის დაჩიკი ხშირად აიძულებს -5 გრადუსიანი კორექციები აკეთოს ბანძი ბენზინის გამო.
10-იანი შეკუმშვის ხარისხიც შეიძლება მაგრამ მინიმუმ გძლიერებული ბლოკი, "კოვანნი პორშნები" და "ორჯერ დიდი" რადიატორი გჭირდება + ბენზინი 105 ოქტანობის ალბათ. ასეთ მანქანას თბილისში დიდხანს ცხოვრება არ უწერია.

მართლა გადავირევი ახლა smile.gif დეტონაცია არის თვითაალება რომელიც გამოწვეულია სმესის გაბედნებით, მაღალი წნევით, მაღალი ტემპერატურით ან ბენზინის დაბალი ოქტანობით, ან ყველაფერით ერთად smile.gif არასწორი წვა სულ სხვა ტერმინია smile.gif

ხოდა ზაჟიგანიის გადაწევით ECU ახერხებს დეტონაციის შემცირებას, მაგრამ იმ დონემდე სანამდეც შეუძლია ზაჟიგანია გადასწიოს (ნუ იმაზე ადრე ვერ გადასწევს სანამ კლაპანი დაიკეტება biggrin.gif ), ამიტომ არ შეიძლება ტურბინიან ძრავში რეგულარის ჩასხმა, მაგ დონეზე ზაჟიგანიის გადაწევა უკვე აღარ შეუძლია და დეტონაცია კლავს მატორს smile.gif დაჟე ბუსტის დაგდებაც არ შველის, 0.5 ბარიც კი საკმარისია რომ რეგულარის თვითაალება მოხდეს....


100-იანი ოქტანის ბენზინი თბილისში იყიდებოდა და ჩემი მანქანაც 1 ბარზე ბუსტავდა 9-იანი შეკუმშვის ხარისხით, 280 ცხენსაც სრულად გამოიმუშავებდა და 5.4-შიც კი ამიკრეფია 100კმ/სთ გაბანძებული სცეპლენიით smile.gif (ისე საიდუმლოდ უნდა ვთქვა და არც RSK-ს და არც STi-ს სტოკში 280 ცხენი არა აქვთ, ცოტა მეტი აქვთ მაგრამ ეგ არავინ იცის wink.gif )


--------------------
ST///G

Crazy Monster Wagon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sturbo
გამოხმაურება Jan 6 2010, 17:15
გამოხმაურება #9


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 1,240
რეგისტრ.: 5-September 09
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 358




ციტატა(PAINKILLER @ Jan 6 2010, 16:18) [snapback]72675[/snapback]
მართლა გადავირევი ახლა smile.gif დეტონაცია არის თვითაალება რომელიც გამოწვეულია სმესის გაბედნებით, მაღალი წნევით, მაღალი ტემპერატურით ან ბენზინის დაბალი ოქტანობით, ან ყველაფერით ერთად smile.gif არასწორი წვა სულ სხვა ტერმინია smile.gif

ხოდა ზაჟიგანიის გადაწევით ECU ახერხებს დეტონაციის შემცირებას, მაგრამ იმ დონემდე სანამდეც შეუძლია ზაჟიგანია გადასწიოს (ნუ იმაზე ადრე ვერ გადასწევს სანამ კლაპანი დაიკეტება biggrin.gif ), ამიტომ არ შეიძლება ტურბინიან ძრავში რეგულარის ჩასხმა, მაგ დონეზე ზაჟიგანიის გადაწევა უკვე აღარ შეუძლია და დეტონაცია კლავს მატორს smile.gif დაჟე ბუსტის დაგდებაც არ შველის, 0.5 ბარიც კი საკმარისია რომ რეგულარის თვითაალება მოხდეს....
100-იანი ოქტანის ბენზინი თბილისში იყიდებოდა და ჩემი მანქანაც 1 ბარზე ბუსტავდა 9-იანი შეკუმშვის ხარისხით, 280 ცხენსაც სრულად გამოიმუშავებდა და 5.4-შიც კი ამიკრეფია 100კმ/სთ გაბანძებული სცეპლენიით smile.gif (ისე საიდუმლოდ უნდა ვთქვა და არც RSK-ს და არც STi-ს სტოკში 280 ცხენი არა აქვთ, ცოტა მეტი აქვთ მაგრამ ეგ არავინ იცის wink.gif )

ეხლა მეც გადავირევი სიტყვა თვითაალება დაუკვირდი "თვით" ზაჟიგანია როგორც გინდა ატრიალე თვითს ვერაფერს უზავ.
აგიხსნი როგორც ფიზიკოსი: პორშინი მიდის მაღლა კუმშავს ნარევს ნაპერწკალი მიეწოდება ცოტა ადრე ვიდრე ზედა მკვდარ წერტილს მიაღწევს.
ისმის შეკითხვა რატომ, პასუხი: ბენზინის და ჰაერის ნარევს ჭირდება X მილიწამი რომ ბოლომდე დაიწვას ამიტომ ანთებენ ცოტა ადრე რომ როდესაც პორშინი მიაღწევს ზედა მკვდარ წერტილს რაღაც რაოდენობის საწვავი უკვე დაიწვას და მერ გამშვებმა კლაპანმა მაქსიმალური ტემპერატურა არ ყლაპოს.
ამ პროცესს ქვია ნარევის წვა და არა აფეთქება აფეთქება მიმდინარეობს 10 ჯერ უფრო ჩქარა და ეგ სულ სხვა რამეა.
დეტონაცია: ავანთეთ ადრე რა ხდება: ნარევი ისედაც იკუმშება მექანიკურად პორშინი ზევით მიდის, ამ დროს იწყება წვაც რაც სითბური ენერგიის ხარჯსე კიდევ უფრო კუმშავს ნარევს და რაღაც კრიტიკულ წნევაზე წვის პროცესი იქცევა აფეთქებად 3 ჯერ მაღალი ტემპერატურით ად დარტყმითი ტალღით.
რაც უფრო ადრე ავანთებთ ნარევს უფრო მეტია შანსი რომ მივიღებთ დეტონაციას. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ თვითაალება რომელზეც შენ ლაპარაკობ გამოიწვია იმან რომ წინასწარ ავანთეთ ნარევი ის თვითონ არ აალებულა. დიზელინგი კი არის მაგარ ცუდ ბენზინზე ან ნაგავი სვეჩებზე რომლებიც 500-600 გრადუსამდე ცხელდება ნარევი თვითაალდება, ნაპერწკალი არ ყოფილა. მე მქონია შემთხვევა რუსულ მანქალაზე ზაჟიგანიას გამორთავ და მატორი აგრძელებს მუშაობა რამოდენიმე წამი.
თითები მეტკინა biggrin.gif მაგრამ მაინც : მინარევები ბანზინში იმისთვისაა რომ წვის პროცესი დაასტაბილურონ ანუ გაწელონ. მაღალი ოქტანობის ბეზინი დაბალფორსირებულ ძრავებში რატომ არ შეიძლება თუ დაფიქრებულხართ ?? იმიტომ რომ ზაჟიგანიის კუთხეები დაბალია და ბეზინი მაშინაც კი იწვის გამშვები კლაპანი რომ იღება შედეგად მივიღებთ დამწვარ კლაპანს . სულ ესაა
Go to the top of the page
 
+Quote Post

გამოხმაურება ამ თემაში
mixa   წვის კამერის მოცულობა   Nov 15 2009, 14:42
nika  
  Jan 6 2010, 21:36
Baal   ყოვლისშემძლე სუპე...   Jan 6 2010, 21:46
volgapower  

Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული მომხმარებელი)
0 მომხმარებელი:

 



Recomended: Subaru-Motors.ge