IPB

გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )

30 გვერდი V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ტურბინები !!!, განვიხილოთ თითოეული მათგანი ...
VADA
გამოხმაურება Jun 15 2012, 21:27
გამოხმაურება #1


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




ასე თუ ისე ნორმალურად წერია ტურბინების შესახებ, მაგრამ მგონი ცალკე თემა რომ იყოს უკეთესი იქნება. ვილაპარაკოთ ტურიბნებზე და შევაჯეროთ ნათქვავი. გამოვთვათ ჩვენი აზრი და თან დავასაბუთოთ. smile.gif

დავიწყებ და თანმიმვდევრობით ყველა ტურბინაზე რაღაცა დავწეროთ. მცოდნეებმა კი ჩაასწორონ. smile.gif


1. VF22 !!!

მიღებული აზრია რომ VF22 იდეალური ვარიანტია დრაგისთვის, თუმცა მისი დაყენების შემდეგ, კარგი იქნება თუ გავაუმჯობესებთ კოლექტორებს და დავაყენებთ ფრონტალურ ინტერქულერს. მისაღებია რომ კოლექტორები მინიმუმ იყოს 75მმ-იანი დიამეტრით.

მისი ბუსტი მოქმედებას იწყებს 2800-დან და შესამჩნევია უკვე 3300-დან. შესაძლებელია 7000-ზე გამოიმუშაოს 25PSI, რაქც 1.7BAR-ზე მეტია, მაგრამ საკმაოდ შესამჩნევი ლაგი აქვს.

მისი ეფექტურად გამოყენებისთვის საჭიროა ელექტრო ბუსტ კონტროლერის გამოყენება ან ECU-ს ნასტროიკა.

VF22-ს გააჩნია საკმაო პოტენციალი იმისთვის, რომ სიმძლავრე გაზარდო 400-450 ცხენამდე.

მიუხედავად დიდი პოტენციალისა, მიჩნეულია, რომ არც თუ ისე კარგი ვარიანტია თუ ვაპირებთ დავბუსტოთ 20PSI-ზე (1.35BAR) ზევით და არც თუ ისე სახარბიელოა სტროკერ ძრავებისთვისაც.


P.S. გაგრძელების სურვილი თუ ვინმეს გაუჩნდება, შეუძლიათ ჩამოაყალიბონ თავიანთი შეხედულებანი. smile.gif
შევეცდები დანარჩენ ტურბინებზეც ცოტა ინფორმაციაც მოგაწოდოთ ...

P.S.S. ვიცი რომ ჩემზე მეტი იცით ზოგიერთებმა და გთხოვთ, ნუ დაიზარებთ აზრი გამოთქვათ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaspera
გამოხმაურება Jun 15 2012, 21:32
გამოხმაურება #2


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,824
რეგისტრ.: 24-June 09
მომხმარებელი № 189




კარგი თემაა ველი მცოდნეებს
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VADA
გამოხმაურება Jun 15 2012, 22:15
გამოხმაურება #3


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




kaspera
ციტატა(kaspera @ 15th June 2012 - 22:32) [snapback]404752[/snapback]
კარგი თემაა ველი მცოდნეებს


ჰოდა სანამ გამოჩნდებიან, გავაგრძელებ smile.gif


2. VF23

VF23 საუკეთესო გადაწყვეტილებაა იმათთვის, ვინც უპირატესობას ანიჭებს დინამიურობას. მას, როგორც VF22-ს საკმაოდ დიდი ზომის ტურბინის, ანუ ცხელი, მხარე აქვს მაგრამ უფრო პატარაა კომპრესორის, ანუ ცივი მხარე. რის შედეგადაც, ის უფრო ადრე იწყებს მოქმედებას, დაახლოებით 3000 ბრუნზე და შედაერბით ნაკლები სიმძლავრე გააჩნია - 300-350 ცხენი 1.38BAR-ზე.

მწარმოებლურობა აქვს 388cfm, 1.24bar-ზე, VF22-ის 490cfm-ის წინააღმდეგ.

3. VF24

VF24 იწყებს მოქმედებას 2900-დან. მისი კომპრესორის მხარე, იგივეა როგორც VF23-ისა, მაგრამ ტურბინის მხარე უფრო პატარა აქვს. შესაბამისად ნაკლები სიმძლავრე გააჩნია, თუმცა არც თუ ნაკლები Flow გააჩნია - 425cfm 1.24BAR-ზე.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shako_tevzuka
გამოხმაურება Jun 15 2012, 22:20
გამოხმაურება #4


antilag
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,225
რეგისტრ.: 17-April 09
მომხმარებელი № 21




IHI VF22
(490cfm at 18.0psi, 250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V3 Subaru Impreza WRX and optional on the JDM Subaru Impreza WRX STi 22b. Of all the IHI models, the VF22 has the largest potential for peak horsepower, and is capable of supporting the highest boost levels. It is capable of running up to 25 psi. The VF22 is a roller bearing turbo that utilizes the P20 exhaust housing.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3200-3700rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
NASIOC Member powerlabs Results

IHI VF23
(388cfm at 18psi, 250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM Subaru Impreza WRX STi 22b. The VF23 is a ball bearing turbocharger that utilizes the P20 exhaust housing like the VF22. This housing is mated with the smaller compressor housing of the VF24 for fast response and excellent low and mid-range performance. It does not have the same top end power of the VF22, but spools up slightly quicker.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
NASIOC Member ride5000 Results
NASIOC Member overboost Results

IHI VF24
(425cfm at 18psi, 250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V4 Subaru Impreza WRX STi. This turbo shares its compressor housing with the VF23, however, this housing is mated with a smaller (P18) exhaust side. The smaller characteristics of this turbo allow it to provide ample bottom end power and quick spool. This turbo is very popular for Imprezas with automatic transmissions and Group-N rally cars.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
NASIOC Members Davenow & mbiker97 Results

IHI VF25
This is the standard equipment primary turbocharger used on the JDM Legacy B4. Utilizes a thrust-bearing design and a P12 exhaust housing. No other information known at this time.

IHI VF26
(400cfm at 18psi)
This is the standard equipment primary turbocharger used on the JDM Legacy B4. Utilizes a divided thrust-bearing design and a B14 exhaust housing. No other information known at this time.

IHI VF27
(420cfm at 18psi)
This is the standard equipment secondary turbocharger used on the JDM Legacy. Utilizes a ball-bearing design and a P18 exhaust housing. No other information known at this time.

IHI VF28
(425cfm at 18psi, 250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V5 Subaru Impreza WRX STi.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.

IHI VF29
(425cfm at 18psi, 250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger on the JDM V6 Subaru Impreza WRX STi. The VF29 is nearly identical to the VF24, with the same compressor and exhaust housings. However, the compressor wheel in the VF29 has been changed slightly. The changes made to the compressor wheel in this model are generally viewed as improvements, and as such, this unit is typically chosen over the VF24. Has a different location for the pressure hose on the wastegate actuator.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2900-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.

IHI VF30
(460cfm at 18psi, 250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V7 Subaru Impreza WRX STi. The VF30 is a thrust-bearing turbo that utilizes the P18 exhaust housing of a VF24 and the compressor housing sized between a VF23 and a VF22.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3000-3500rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
NASIOC Member itsawagon Results

IHI VF31
Utilizes a P11 exhaust housing. No other information known at this time.

IHI VF32
This is the standard equipment primary turbocharger used on the JDM Legacy. It utilizes a ball-bearing design. No other information known at this time.

IHI VF33
This is the standard equipment primary turbocharger used on the JDM Legacy. It utilizes a P11 exhaust housing and a divided thrust-bearing design. No other information known at this time.

IHI VF34
(460cfm at 18psi, 250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V7 Subaru Impreza WRX STi Spec-C. The VF34 is nearly identical to the VF30 but has improved spool up due to its roller bearing design. It also utilizes a P18 exhaust housing.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3000-3500rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
NASIOC Member wrx1905 Results
NASIOC Member Sports Wagon Results

IHI VF35
(425cfm, 250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM Subaru Impreza WRX. The VF35 is similar to the VF34. It utilizes the same compressor housing and the same compressor inducer size. The differences are in the divided thrust-bearing design and the P15 exhaust housing. This allows the VF35 to spool slightly quicker than the VF34 at the cost of less top-end performance.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.

IHI VF36
(430cfm, 250-325whp, Modification Required)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V8-V9 Subaru Impreza WRX STI Spec-C Type RA. The VF36 is a twin-scroll turbocharger that utilizes a ball bearing design, a P25 exhaust housing, and titanium aluminide (TiAl) compressor wheel for improved spool. It is essentially a fast spooling VF34.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
NASIOC Member dug-e-fresh Results 1
NASIOC Member dug-e-fresh Results 2

IHI VF37
(430cfm, 250-325whp, Modification Required)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V8-V9 Subaru Impreza WRX STI. The VF37 is a twin-scroll turbocharger that utilizes a thrust bearing design and a P25 exhaust housing. It is essentially a fast spooling VF30.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
NASIOC Member deathinacan Results

IHI VF38
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM Legacy MY04-06. The VF38 is a twin-scroll that utilizes a Titanium turbine and shaft. This turbocharger yields tremendous spool-up but offers less top-end than the VF36/VF37. The spool capabilities of this turbo are demonstrated on the JDM Legacy GT, which reaches peak torque at 2400RPM.

IHI VF39
(250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX STI. It can be found on all model years from 2004-2006. The VF39 utilizes a thrust bearing design and the P18 exhaust housing.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3000-3500rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles that utilize this turbo aftermarket. Though they are prone to cracking, VF39’s can be had for very cheap if bought used.
NASIOC Member trbowrx Results
NASIOC Member javid Results
NASIOC Member downsti Results
Purchase

IHI VF40
This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Legacy GT MY05-06.

IHI VF41
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM Subaru Forester STI. It utilizes a P18 exhaust housing.
Info
Info

IHI VF42
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM Subaru Impreza WRX STi S203 and S204. The VF42 features a twin-scroll design with a slightly larger compressor than the VF36/VF37 turbos and different turbine design (more blades). The VF42 is a roller-bearing turbo and is similar in size to the VF22 turbo, but the twin-scroll exhaust housing yields faster spool-up and a superior top-end.

IHI VF43
(250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the MY07 USDM Subaru Impreza WRX STI. It can be found on both base STI's and STI Limited's. The VF43 utilizes a thrust bearing design and the P18 exhaust housing. The primary difference between the VF43 and the VF39 used previously on STI's seems to be the stiffness of the wastegate. The VF43 has a stiffer wastegate designed to reduce boost creep issues.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3000-3500rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles that utilize this turbo aftermarket.
Info

IHI VF44
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM Legacy GT MY06. No other information known at this time. (Confirmation needed)

IHI VF45
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM Legacy GT MY07. No other information known at this time. (Confirmation needed)

IHI VF46
This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Legacy GT MY07. The VF46 utilizes a new five-arc scroll design to improve low and midrange performance over the previous VF40.
Info

IHI VF48
(250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru WRX STI MY08-10. The primary difference between the VF48 and the VF43 used previously on STI's is the more advanced bearing design.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3000-3500rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles. This turbocharger is not a direct bolt-on for the MY08+ WRX.
Purchase

IHI VF52
(250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru WRX MY09-10. This turbocharger is similar to the VF48 but utilizes the USDM Legacy GT-style housing.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. This is NOT a direct bolt-on for 2002-2007 WRX, but will fit the 2008 WRX and 2005+ Legacy GT without modification.
Last edited by WRXRallyBlue; 03-24-2011 at 02:27 PM.


ეს მაქვს მე
Forced Performance 18G
(605cfm, 275-390whp, Bolt-On)
No longer manufactured by FP.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3300-3800rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.





Forced Performance Standard 16G
(510cfm, 275-330whp, Bolt-On)
No longer manufactured by FP.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3200-3700rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
16G: FP or DB?

Forced Performance Big16G
(550cfm, 36 lb/min, 275-360whp, Bolt-On)
No longer manufactured by FP.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3200-3700rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
16G: FP or DB?

Forced Performance Evo3 16G
(575cfm, 275-375whp, Bolt-On)
Not longer manufactured by FP.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3200-3700rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
16G: FP or DB?

Forced Performance 18G
(605cfm, 275-390whp, Bolt-On)
No longer manufactured by FP.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3300-3800rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
NASIOC Member subenerd Results w/8cm^2
NASIOC Member dbmartindbmartin Results

Forced Performance 20G
(44 lb/min, 330-440whp, Bolt-On)
No longer manufactured by FP.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3500-4000rpms. Fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management should be considered necessary for all vehicles.
NASIOC Member nmyeti Results
NASIOC Member StiPete Results

Forced Performance 68HTA
(47 lb/min, 350-470whp, Bolt-On)
Everyone has seen or heard about Evo3 16g turbos and TD05H 18g turbos for the Subaru 2.0 and 2.5 engines, our newest turbo is the FP 68HTA™Turbocharger for the Subaru STi/WRX unit which out flows both the E316g and 18g wheels and allows for higher PR operation without increased compressor outlet temperatures like the existing 16g and 18g wheels. Mass flow is increased to a whopping 47lb/min which is several lb/min greater than either the E316g or the 18g wheels are capable of. Rapid spool and large torque numbers are guaranteed by the TD05H turbine section.
Purchase

Forced Performance Green
(49-56 lb/min, 350-560whp, Bolt-On)
Not longer manufactured by FP.
The new for 2008 HTA update for the FP GREEN HTA™ for Subaru STI/WRX delivers an increase in maximum flow rate from 49lb/min to over 56lb/min without an increase in turbo lag, while also decreasing compressor outlet temperatures with better compressor efficiency than previous models.
The FP GREEN HTA™ for Subaru STI/WRX turbo features a 7cm Subaru flanged internally wastegated turbine housing with 1 bar actuator and your choice of 3" compressor housing or the more compact 2.4" compressor housing for applications retaining the TGV setup.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3800-4300rpms. Fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management should be considered necessary for all vehicles.
NASIOC Member 2002WRXSTi Results
NASIOC Member nhsilversti Results
NASIOC Member WRXSTi0487 Results
Information

Forced Performance HTA GT3076R
(57 lb/min, 375-570whp, May Require Modification)
The 76mm size HTA wheel has 54.8mm inducer and flows over 57lb/min without dropping efficiency, and works well at pressure ratios as high as 4.5:1 .
There optional turbine housings for this turbo, but the recommended default housing is the .82 A/R or .63 A/R T31 style with it's compact 2.5" diameter 4 bolt outlet.
Purchase

Forced Performance Red
(65 lb/min, 400-650whp, May Require Modification)
Not longer manufactured by FP.
The FP RED™ for Subaru STI/WRX has a flow rating of 950cfm or about 65lb/min. It features a large TD06 turbine wheel and is generally run in the larger 8cm turbine housing for max power.
The 3" inlet of the FP RED™ for Subaru STI/WRX means that the TGVs will need to be removed from the vehicle to gain the required compressor housing clearance.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 4500-5000rpms. Fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management should be considered necessary for all vehicles.
PDXTuning’s Results
PDXTuning’s Results
Information

Forced Performance HTA GT3582R
(75 lb/min, 450-750whp, May Require Modification)
The FP HTA™ GT3582R turbocharger is based on the world renowned Garrett GT Ball Bearing structure.
Purchase

Forced Performance HTA GT3586R
(75+ lb/min, 450-750whp, May Require Modification)
The FP HTA™ GT3586R turbocharger is based on the world renowned Garrett GT Ball Bearing structure.
This 62mm inlet / 86mm exducer HTA™ wheel extends mass flow well beyond 75 lb/min with observed power output in the 730+whp range on well prepared cars. This turbo is available with a variety of turbine housings, but using anything smaller than a .82 is stupid.
Purchase
Last edited by WRXRallyBlue; 11-19-2010 at 11:37 PM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VADA
გამოხმაურება Jun 15 2012, 22:47
გამოხმაურება #5


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




shako_tevzuka

არ გერჩივნა ქართულად დაგეწერა ???


ციტატა(shako_tevzuka @ 15th June 2012 - 23:20) [snapback]404761[/snapback]
ეს მაქვს მე
Forced Performance 18G
(605cfm, 275-390whp, Bolt-On)
No longer manufactured by FP.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3300-3800rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.


საკმაოდ საინტერესო კრილჩატები აქვს ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shako_tevzuka
გამოხმაურება Jun 15 2012, 23:03
გამოხმაურება #6


antilag
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,225
რეგისტრ.: 17-April 09
მომხმარებელი № 21




წავშალო?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VADA
გამოხმაურება Jun 15 2012, 23:14
გამოხმაურება #7


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




shako_tevzuka
ციტატა(shako_tevzuka @ 16th June 2012 - 00:03) [snapback]404779[/snapback]
წავშალო?



იყოს, თანდათან გადმოვაქართულებ smile.gif ზოგიერთი რამ ვიცოდი, მაგრამ ბოლოსკენ დამაინტერესა smile.gif


მაგრამ რა არის იცი ? ეგეთ ინფორმაციას, ცოტა შეიძლება იწვალო, მაგრამ ასე თუ ისე მაინც მოიძიებ, მაგრამ უფრო მეტი ინფორმაცია უკეთესი იქნებოდა.

თუნდაც ის, თუ რა განსხვავება მოგცა ტურბინის შეცვლამ, რომ მითხრა. რომელი ტურბინა გქონდა მანამდე საერთოდ ?
თან თითოეულ ტურბინას თავისი MAP-ები გააჩნია. ის, რომ განვიხილოთ ?

სიტყვაზე, ჩემი პიპია კი იცი. ატიკას ხელში ბუსტავდა 1.7-ზე, მაგრამ ჩემს ხელში მაქსიმუმი აიღო 1.1იგივე ტურბინაზე.

ძალიან მაინტერესებს რატომ ? მარილზე იყო უკვე გასული ? თუ იგივე ტურბინა აღარ იყო ? smile.gif რატომ ამხელა განსხვავება ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shako_tevzuka
გამოხმაურება Jun 15 2012, 23:25
გამოხმაურება #8


antilag
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,225
რეგისტრ.: 17-April 09
მომხმარებელი № 21




დაბუსტე და არ დაიბუსტა ? მაშინ ტურბინას უჭირს ან ჰაერს აპარებს.
მე ვფ 24 მეყენა,იგივე მონაცემები აქვს რაც ვფ28.მეყენა ძველი იმპრეზას ძრავი და 1.0 ზე მეტს ვერ ვბუსტავდი.დეტონაცია ქონდა.შემდეგ დავაყენე მეექვსე ვერსიი ნიზი და ჩემი ტაიპ ერის გალოვკები.გავადიდე და გავაპრიალე ყველა კანალი(პორტინგი)ასევე კლაპნების პრიწილკა,ავაწყვე და დავბუსტე 1.3 მდე უპრობლემოდ.1.4 იც მოჟნა დაჟე.რომ ცხელდება მერე იწყებს იძლევა პატარა დეტონაციებს.ასე რომ 1.3 ზე გავჩერდი.კიდევ რომ მოვუმატო დამჭირდება ბენზინის მიწოდების გაუმჯობესება.ცოტა დიდი ინჟექტორები,ნასოსი და ა.შ.მაგრამ მერე ვერც ერთი სტოკი კარობკა ვერ გაუძლებს.ჩვეულებრივ სცეპლენიას ვერ ვაყენებ,იმიტომ რომ ბუქსაობს და კერამიკას ითხოვს.ალბათ ბუსტსაც ჩამოვწევ რომ კიდევ ერთი კარობკა არ ვიმსხვერპლო.ბევრი ცხენები მომივიდა.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VADA
გამოხმაურება Jun 16 2012, 07:17
გამოხმაურება #9


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




shako_tevzuka
ციტატა(shako_tevzuka @ 16th June 2012 - 00:25) [snapback]404784[/snapback]
დაბუსტე და არ დაიბუსტა ? მაშინ ტურბინას უჭირს ან ჰაერს აპარებს.


მე ხომ MAF Emulator მიყენია. ამაზე სხვანაირად ხდება ბუსტის მიცემა ვიდრე ბუსტ კონტროლერით.
მაქსიმუმი რაც იყო 1.1 დაიჭირა. მერე როცა ტურბინა შევცვალე და VF23 დავაყენე, იმაზე უკვე 1.3-ს ბუსტავდა. მაგრამ უფრო საშინელი ხოდი ჰქონდა, ვიდრე ტდ04-ზე, 1.1 ბუსტით და ნასტროიკით.
როცა VF23-ზე დავანასტროიკე, 1.3-ზე დავაყენე და უფრო მეტი ბუსტი მოვინდომე, მერე იყო რომ მატორმა უარი თქვა მომსახურებაზე smile.gif და გავიდა გაღმა.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANS-555
გამოხმაურება Jun 16 2012, 09:41
გამოხმაურება #10


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,684
რეგისტრ.: 28-July 11
მდებარ.: unknown
მომხმარებელი № 2,150




ტდ05-ზე დაწერეთ რა ქართულად რამე რა...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
XMX_550
გამოხმაურება Jun 17 2012, 10:42
გამოხმაურება #11


Imena SubaroiDi
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 1,554
რეგისტრ.: 8-July 10
მდებარ.: TBILISI
მომხმარებელი № 1,236




VF23 ავტომატი ფორიკისთვის კარგი ვარიანტია ?

ელექტრო ბუსტკონტროლერითურთ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukaimprezza
გამოხმაურება Jun 17 2012, 13:27
გამოხმაურება #12


Member
***

ჯგუფი: Newbie
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 231
რეგისტრ.: 3-January 12
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 2,427




td-05 16G როგორი ტურბინაა?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VADA
გამოხმაურება Jun 17 2012, 13:27
გამოხმაურება #13


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




XMX_550
ციტატა(XMX_550 @ 17th June 2012 - 10:42) [snapback]404909[/snapback]
VF23 ავტომატი ფორიკისთვის კარგი ვარიანტია ?

ელექტრო ბუსტკონტროლერითურთ



ავტომატიკებზე უფრო მეტად აყენებენ VF24-ს. თუმცა ჩემის აზრით არც VF28 იქნება ცუდი. VF29-იც იგივე VF24-ია, განსხვავებული კრილჩატებით.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukaimprezza
გამოხმაურება Jun 17 2012, 13:29
გამოხმაურება #14


Member
***

ჯგუფი: Newbie
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 231
რეგისტრ.: 3-January 12
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 2,427




და ხორთუმიანი ტდ05 და უხორთუმო რითი განსხვავდება?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SIT-STI
გამოხმაურება Jun 17 2012, 13:31
გამოხმაურება #15


Honorary Subaroid
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,813
რეგისტრ.: 5-March 11
მდებარ.: tbilisi
მომხმარებელი № 1,882




ერთს ხორთუმი აქ მეორეს არა biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukaimprezza
გამოხმაურება Jun 17 2012, 13:33
გამოხმაურება #16


Member
***

ჯგუფი: Newbie
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 231
რეგისტრ.: 3-January 12
მდებარ.: Tbilisi
მომხმარებელი № 2,427




biggrin.gif:D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shako_tevzuka
გამოხმაურება Jun 17 2012, 16:35
გამოხმაურება #17


antilag
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,225
რეგისტრ.: 17-April 09
მომხმარებელი № 21




ციტატა(lukaimprezza @ Jun 17 2012, 14:27) [snapback]404930[/snapback]
td-05 16G როგორი ტურბინაა?

კარგად ბერავს ეგეც.საკაიფო ტურბინაა.
24/28/29 ერთნაირებია,ერთნაირად ბერავს ყველა.ტყუილად დავდე მონაცემები? 425 ცფმ ს უბერავს ესენი და ტდ05 16გ 510ცფმ პროსტა ესVF ები 2800 იდან იწყებენ და ტდ 3300 დან.
Forced Performance Standard 16G
(510cfm, 275-330whp, Bolt-On)
No longer manufactured by FP.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3200-3700rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VADA
გამოხმაურება Jun 17 2012, 20:47
გამოხმაურება #18


პოხუი STI
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 8,334
რეგისტრ.: 13-January 10
მდებარ.: თბილისი
მომხმარებელი № 724




shako_tevzuka
ციტატა(shako_tevzuka @ 17th June 2012 - 17:35) [snapback]404971[/snapback]
ტყუილად დავდე მონაცემები?



გითხარი, ქართულად უნდა დაგეწერა-თქო biggrin.gif

4. VF30

ეს შედარებით ახალი ტურბინაა. კომპლექტაციაში მოყვება 2001 წლის შემდეგ გამოშვებული WRX STI-ებს. მისი ტურბინის მხარე შედარებით დიდია, ვიდრე VF23-ის ან VF29-ის. თუმცა VF22-ზე მცირედით პატარა. გაუმჯობესებული კრილჩატკების დახმარებით ინარჩუნებს თავის სიმძლავრეს მთელი დიაპაზონის განმავლობაში.
ძალიან პოპულარულია იმათთვის, ვინც მანქანას ქუჩის რბოლებისთვის ამზადებს. მიღებულია რომ ყველაზე მისაღები ტურბინაა ფასისა და სიმძლავრის თანხვედრით. მისი დახმარებით აწყობილი იქნა მანქანები დრაგისთვის, რომლებსაც 12წამზე ნაკლები დასჭირდათ 402 მეტრის დასაფარად. smile.gif


5. VF34

ეს ტურბინა დგას STI მეშვიდე სერიებზე. ის აბლოსიტურად იდენტურია VF30-ისა, მხოლოდ ერთი განსხვავებით: VF34 ეგრეთწოდებული "шарико подшипниковая" ტურბინაა. რის დახმარებით, თუ მწარმოებლებს დავუჯერებთ, 250 აბაროტით უფრო ადრე გადის ბუსტზე, ვიდრე VF30.




ეს არის ის ტურბინები VF სერიიდან რომლებიც მე ასე თუ ისე მაინტერესებდა smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
XMX_550
გამოხმაურება Jun 17 2012, 21:53
გამოხმაურება #19


Imena SubaroiDi
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 1,554
რეგისტრ.: 8-July 10
მდებარ.: TBILISI
მომხმარებელი № 1,236




საშუალოდ რა ღირს VF 24 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shako_tevzuka
გამოხმაურება Jun 18 2012, 01:08
გამოხმაურება #20


antilag
*******

ჯგუფი: Member
ნიკის ჩასმა
ციტატა
გამოხმაურებები: 4,225
რეგისტრ.: 17-April 09
მომხმარებელი № 21




ვფ30/39/43 ის ტურბინებია რომლებსაც მე ბრაკ ტურბინებად მივიჩნევ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

30 გვერდი V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 2 მომხმარებელი (მათ შორის 2 სტუმარი და 0 დამალული მომხმარებელი)
0 მომხმარებელი:

 





Recomended: Subaru-Motors.ge