გამარჯობათ ! ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
Feb 18 2010, 21:24
გამოხმაურება
#21
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 7,270 რეგისტრ.: 12-October 09 მდებარ.: RUSTAVI მომხმარებელი № 466 |
legacy
სად დააბერინე და ,,რა ჯდება"? |
|
|
|
Feb 18 2010, 21:28
გამოხმაურება
#22
|
|
![]() Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 517 რეგისტრ.: 24-May 09 მომხმარებელი № 117 |
ნეტარ არიან მორწმუნენი ...
დაბერვამდე და დაბევრის შემდეგ წნევა შეამოწმეთ საბურავებში. |
|
|
|
Feb 18 2010, 21:31
გამოხმაურება
#23
|
|
![]() Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Newbie ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 501 რეგისტრ.: 18-May 09 მდებარ.: rustavi მომხმარებელი № 100 |
ციტატა(ratikobaxa @ Feb 18 2010, 22:24) [snapback]93634[/snapback] legacy სად დააბერინე და ,,რა ჯდება"? მარჯვენა სანაპიროზე გეპეის ასახვევი რომ არის და ელიავაზე რო გადადის ხიდი მანდ არ უნდა ახვიდე და გააგრდზელო გზა დიღმისკენ და იქ არის ვისოლის დიდი კალონკა ბევრი ბოქსებია მოიკის მანდ დავაბერინე ვულკანიზაციაში,მაგის გვერდზევე ლუკოილის ცენტრალური ოფისია მემგონი,მოკლედ 2 ლარი ჯდება საბურავი სულ 8 ლარი მაგრამ თუ დამიჯერებ ღირს ძაან დიდი სხვაობაა,მემგონი კარგად ავხსენი ციტატა(nika @ Feb 18 2010, 22:28) [snapback]93637[/snapback] ნეტარ არიან მორწმუნენი ... დაბერვამდე და დაბევრის შემდეგ წნევა შეამოწმეთ საბურავებში. კი შევამოცმეთ აბა ისე როგორ დაბერავდა მე 2.1 ზე დავაყენებინე |
|
|
|
Feb 18 2010, 21:36
გამოხმაურება
#24
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 7,270 რეგისტრ.: 12-October 09 მდებარ.: RUSTAVI მომხმარებელი № 466 |
ციტატა(legacy @ 18th February 2010 - 22:31) [snapback]93639[/snapback] ციტატა(ratikobaxa @ Feb 18 2010, 22:24) [snapback]93634[/snapback] legacy სად დააბერინე და ,,რა ჯდება"? მარჯვენა სანაპიროზე გეპეის ასახვევი რომ არის და ელიავაზე რო გადადის ხიდი მანდ არ უნდა ახვიდე და გააგრდზელო გზა დიღმისკენ და იქ არის ვისოლის დიდი კალონკა ბევრი ბოქსებია მოიკის მანდ დავაბერინე ვულკანიზაციაში,მაგის გვერდზევე ლუკოილის ცენტრალური ოფისია მემგონი,მოკლედ 2 ლარი ჯდება საბურავი სულ 8 ლარი მაგრამ თუ დამიჯერებ ღირს ძაან დიდი სხვაობაა,მემგონი კარგად ავხსენი შევივლი მაშინ, შენც 16 იანი დისკები გიყენია?! ცოტა მეგრუბება მე და დავბერავ აბა მაგით იქნებ როგორ შედეგს მაძლევს |
|
|
|
Feb 18 2010, 21:40
გამოხმაურება
#25
|
|
![]() Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Newbie ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 501 რეგისტრ.: 18-May 09 მდებარ.: rustavi მომხმარებელი № 100 |
ციტატა(ratikobaxa @ Feb 18 2010, 22:36) [snapback]93641[/snapback] შევივლი მაშინ, შენც 16 იანი დისკები გიყენია?! ცოტა მეგრუბება მე და დავბერავ აბა მაგით იქნებ როგორ შედეგს მაძლევს არა 17 იანები მაქვს და თან მაგარი გრუბი საბურავები მაგრამ ახლა რბილად დადის |
|
|
|
Feb 18 2010, 21:41
გამოხმაურება
#26
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 7,270 რეგისტრ.: 12-October 09 მდებარ.: RUSTAVI მომხმარებელი № 466 |
ციტატა(legacy @ 18th February 2010 - 22:40) [snapback]93644[/snapback] არა 17 იანები მაქვს და თან მაგარი გრუბი საბურავები მაგრამ ახლა რბილად დადის ვაა მაგარია, ზნაჩიტ ჩემსაზეც საკაიპოდ დარბილდება. კაი რაღაცისთვის მიგიგნია. |
|
|
|
Feb 18 2010, 21:45
გამოხმაურება
#27
|
|
![]() Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Newbie ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 501 რეგისტრ.: 18-May 09 მდებარ.: rustavi მომხმარებელი № 100 |
ციტატა(ratikobaxa @ Feb 18 2010, 22:41) [snapback]93647[/snapback] ვაა მაგარია, ზნაჩიტ ჩემსაზეც საკაიპოდ დარბილდება. კაი რაღაცისთვის მიგიგნია. კი ძმაო ძაან მაგარია თუ დამიჯერებ და ძაან დიდ ზხვაობას მოგცეს ყოველ შემთხვევაში ჩემსას აშკარად შეეტყო ოღონდ თუ დააბერინებ ცოტა მეტზე დააბერინე მაგ თუ 2.0 ზეა ჰაერებზე აზოტი 2.1 ზე ან 2.2 ზე დააკენებინე |
|
|
|
Feb 18 2010, 21:54
გამოხმაურება
#28
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 7,270 რეგისტრ.: 12-October 09 მდებარ.: RUSTAVI მომხმარებელი № 466 |
ციტატა(legacy @ 18th February 2010 - 22:45) [snapback]93650[/snapback] კი ძმაო ძაან მაგარია თუ დამიჯერებ და ძაან დიდ ზხვაობას მოგცეს ყოველ შემთხვევაში ჩემსას აშკარად შეეტყო ოღონდ თუ დააბერინებ ცოტა მეტზე დააბერინე მაგ თუ 2.0 ზეა ჰაერებზე აზოტი 2.1 ზე ან 2.2 ზე დააკენებინე ოკ, გაიხარე. |
|
|
|
Feb 18 2010, 22:11
გამოხმაურება
#29
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Club member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 5,767 რეგისტრ.: 18-April 09 მომხმარებელი № 27 |
ციტატა(nika @ 18th February 2010 - 22:28) [snapback]93637[/snapback] ნეტარ არიან მორწმუნენი ... +111 სამწუხაროა რო საერთოდ ხედავთ "განსხვავებას" აზოტით და ჰაერით დაბერილს შორის... |
|
|
|
Feb 18 2010, 22:17
გამოხმაურება
#30
|
|
![]() Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Newbie ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 501 რეგისტრ.: 18-May 09 მდებარ.: rustavi მომხმარებელი № 100 |
ციტატა(mixa @ Feb 18 2010, 23:11) [snapback]93660[/snapback] +111 სამწუხაროა რო საერთოდ ხედავთ "განსხვავებას" აზოტით და ჰაერით დაბერილს შორის... სამწუხარო ის არის როვერ განასხვავებ სცადე იქნე შენც განასხვავო |
|
|
|
Feb 18 2010, 22:24
გამოხმაურება
#31
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Club member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 5,767 რეგისტრ.: 18-April 09 მომხმარებელი № 27 |
ციტატა(legacy @ 18th February 2010 - 23:17) [snapback]93662[/snapback] სამწუხარო ის არის როვერ განასხვავებ სცადე იქნე შენც განასხვავო ვერ ვანსხვავებ და ვერც მეცნიერულად ვერ ამიხსნა ვერავინ რატომ უნდა უშველოს ბაბონისგან ან რატომ უნდა გახდეს რბილი. სპორტულ ავტომობილებზე მარტო იმათზე რომლებიც ტრეკზე დადიან კი ბერავენ და მხოლოდ და მხოლოდ იმიტომ რო ჰაერით დაბერილი საბურავი რო ცხელდება წნევა იმატებს და აზოტზე არა. იმიტო რო ჟანგბადის თვისებაა ტემპერატურის მომატებისას გაფართოვება. ისე ცნობისთვის ჰაერში რომელსაც ვსუნთქავთ დაახლოებით 80% აზოტია |
|
|
|
Feb 18 2010, 22:37
გამოხმაურება
#32
|
|
![]() Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Newbie ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 501 რეგისტრ.: 18-May 09 მდებარ.: rustavi მომხმარებელი № 100 |
ციტატა(mixa @ Feb 18 2010, 23:24) [snapback]93666[/snapback] ვერ ვანსხვავებ და ვერც მეცნიერულად ვერ ამიხსნა ვერავინ რატომ უნდა უშველოს ბაბონისგან ან რატომ უნდა გახდეს რბილი. სპორტულ ავტომობილებზე მარტო იმათზე რომლებიც ტრეკზე დადიან კი ბერავენ და მხოლოდ და მხოლოდ იმიტომ რო ჰაერით დაბერილი საბურავი რო ცხელდება წნევა იმატებს და აზოტზე არა. იმიტო რო ჟანგბადის თვისებაა ტემპერატურის მომატებისას გაფართოვება. ისე ცნობისთვის ჰაერში რომელსაც ვსუნთქავთ დაახლოებით 80% აზოტია ჩემს საბურავებზე დიდი სხვაობა მისცა,რო ცხელდება და წნევა რომ იმატებს ესეიგი გრუბდე ხო?აზოტი კი არა,თქვენი არ ვიცი მაგრამ მე კმაყოფილი ვარ შედეგით,ქვაფენილზე რო დავდიოდი მთელი ტორპედო ზანზარებდა ეხლა კი ჩუმად არის მოკლედ აშკარად დაეტყო რომ უკეთესია |
|
|
|
Feb 18 2010, 22:40
გამოხმაურება
#33
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 3,513 რეგისტრ.: 21-June 09 მდებარ.: თბილისი მომხმარებელი № 183 |
ისე ეს თემა იყო ამ ფორუმზე უკვე სადღაც...
აი ვიპოვე http://mysubaru.ge/forum/index.php?showtopic=359 აი მაგალითად ინფორმაცია ამ საკითხზე http://www.popularmechanics.com/automotive...to/4302788.html მოკლედ რაშია საქმე: ჰაერი შედგება ~78% აზოტისგან, ~21%ჟანგბადისგან,დარჩენილი 1% CO2 და ძალიან მცირე რაოდენობით სხვა გაზებისგან, მაგ: ნეონი, არგონი,.., და წყლის ორთქლისგან რა განსხვავებაა აზოტით დაბერილ და ჰაერით დაბერილ საბურავებს შორის?: სუფთა აზოტის გაფართოების კოეფიციენტი ნაკლებია ვიდრე ჰაერის, რადგან ჰაერი შეიცავს წყლის ორთქლს, რომელიც ტემპერატურის მიხედვით შეიძლება თხევადი იყოს და შეიძლება აირად მდგომარეობაში იმყოფებოდეს, შესაბამისად ცივ და გახურებულ საბურავზე მნიშვნელოვან წნევის სხვაობას მოგვცემს. წყლის შემცველობა საბურავში იწვევს ასევე დისკის მცირე კოროზიას. აზოტის მოლეკულები უფრო ძნელად აღწევენ რეზინაში და შესაბამისად საბურავი დაბერილი მეტ ხანს ძლებს. ასე რომ აზოტით დაბერვა სასურველია იმ შემთხვევაში, როცა საბურავის ტემპერატურა მოძრაობისას საგრძნობლად იცვლება, ანუ ტრეკზე რბოლის დროს მოკლედ გინდ აზოტით დაგიბერია და გინდ ჰაერით, მთავარია მშრალი იყოს რაც შეეხება ბაბონების არ გაჩენას და სხვა ჯადოებს, მაგას შამანი სჭირდება, აზოტი ვერ უშველის პოსტი ჩავასწორე უზუსტობის გამო |
|
|
|
Feb 19 2010, 06:57
გამოხმაურება
#34
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Club member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 8,360 რეგისტრ.: 3-May 09 მდებარ.: Tbilisi მომხმარებელი № 60 |
chrdili
+1111 მოდერს ვთხოვ შეაერთოს თემები რათ გვინდა ერთიდაიგივე თემა 2 სათაურით |
|
|
|
Feb 19 2010, 09:21
გამოხმაურება
#35
|
|
![]() Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 517 რეგისტრ.: 24-May 09 მომხმარებელი № 117 |
ციტატა(legacy @ 18th February 2010 - 22:31) [snapback]93639[/snapback] კი შევამოცმეთ აბა ისე როგორ დაბერავდა მე 2.1 ზე დავაყენებინე შენი მანომეტრით თუ შეამოწმე? თორე იმის მანომეტრი რას აჩვენებს მაგას რა მნიშვნელობა აქვს. 2.1 კი არა ისე გადავაკეთებ რო 3.0-ს დაგანახებს და ამ დროს 1.5 იქნება წნევა. ეგრე ჩემ ნაცნობს გაუკეთეს. მივიდა პროფილაქტიკაში და ცოტა გრუბიაო. მაიცა წნევას გაგისწორებო და ეს მენნა უბედნიერესი იყო მანქანა ძაან დარბილდაო. ვნახეთ და 1.0-ზე იყო დაბერილი. http://www.dj-wheels.com.ua/azot%20v%20shinax.htm В последнее время многие клиенты перед посещением шиномонтажа задают вопросы: «Чем лучше накачивать шины – воздухом или азотом? Дает ли что-нибудь азот в шинах? Стоит ли тратить дополнительные деньги на эту процедуру? И можно ли реально заметить разницу на обыкновенном автомобиле?» .Мы постараемся помочь вам разобраться в этих не очень простых на первый взгляд вопросах. Эта услуга в шиномонтажах появилась относительно недавно и, как утверждают продавцы этой услуги, после закачки азота заметно улучшаются важные технические характеристики шины (стабильность давления в шине, пониженная взрывоопасность, замедленное старение шины и т. д.) Для того, что бы понять, насколько эти утверждения верны, обратимся к физике и разберём каждый пункт в отдельности. Вначале для справки: Воздух сам по себе состоит из 78% азота и около 21% кислорода. А азот, применяемый в шиномонтажах, содержит около 95% азота и 5% кислорода. Т.е. в наших шинах накаченных «по старинке» итак почти восемьдесят процентов азота и говорить о каких-либо кардиальных изменениях в шинах после закачки 95%-ным азотом не приходится. Но начнём по порядку: Утверждение 1. Повышение стабильности давления в шине. Коэффициент теплового расширения азота гораздо меньше, чем у воздуха и поэтому при нагреве шины давление практически не меняется. – Это утверждение противоречит законам физики, а именно закону Шарля (давление газа в постоянном объеме прямо пропорционально температуре) и закону Гей-Люссака (коэффициент объемного расширения всех газов одинаков), которые мы проходили в 9 классе общеобразовательной школы. Физикам можно верить, а значит нельзя верить «продавцам услуги». Утверждение 2. Проверять давление в шине можно в три раза реже. За счёт того, что молекулы азота больше, чем молекулы кислорода, колесо медленнее спускает. – молекула азота 3.1x10^-8см, а молекула кислорода 2.9x10^-8см. Т.е. молекула кислорода на 6% меньше, чем молекула азота. И учитывая, что в воздухе, который вокруг нас, всего около 21% кислорода, а остальные 78% азота, получается, что разница в утечке очень незначительна (около одного процента). На самом деле современные бескамерные шины (если они исправны) держат давление годами. А если в шине есть проблема, т.е. она негерметична, то неважно чистый ли азот закачен в шине или с примесями кислорода – шина всё равно будет спускать. Кроме того, пункт №2 противоречит правилам эксплуатации автомобиля - давление в шине нужно проверять регулярно! Утверждение 3. Снижение вероятности взрыва шины. Азот является инертным газом и не поддерживает горение. – шина не «взрывается» как мы себе это представляем, а лопается. Т.е. звук, который мы слышим – это резкая потеря давления в шине, которая вызвана, как правило, наездом автомобиля на посторонний предмет или разрушением конструкции самой шины. В "Формуле-1" закачивают азот в шины в первую очередь для пожаро-безопасности. Чистый азот, при повреждении колеса, выходя из шины, действительно не способствует горению. Утверждение 4. Предотвращение старения шины и коррозии диска, т.к. отсутствует влага, масло, пыль, частицы, которые снижают долговечность колеса. – старение шины в основном происходит снаружи шины, поскольку кроме кислорода на шину действует солнечное излучение и другие вредные воздействия (реагенты, битум и т.п.) Коррозия диска изнутри действительно уменьшается, благодаря меньшему количеству кислорода в шине. Но стоит отметить, что диск опять-таки в основном ржавеет и окисляется снаружи, хотя некоторая доля пользы применения азота присутствует. Существуют и другие сомнительные утверждения, многие из которых противоречат законам физики, но комментировать их нет особого смысла. Поэтому, подводя итоги можно сказать: большинство тезисов, которые рекламируются – не состоятельны. А некоторые являются просто откровенным обманом. Хотя есть и психологический фактор – люди, потратившие свои деньги и накачавшие шины азотом, часто говорят, что машина стала заметно мягче, тише и лучше управляется… И если вы хотите проверить законы физики за свой счёт, то, пожалуйста, есть такая услуга. Но всё же есть один действительно положительный момент в этой процедуре и это можно сказать наверняка – хуже не будет! Утверждение 4. Предотвращение старения шины и коррозии диска, т.к. отсутствует влага, масло, пыль, частицы, которые снижают долговечность колеса. Только внимание! Будьте бдительны! Проверьте своим манометром давление в "холодных" шинах (например с утра, до начала движения). Поскольку зачастую для получения "эффекта мягкости" шиномонтажники накашивают шины азотом с заниженным давлением. Это может привести к пробою шины и повреждению диска, особенно на больших скоростях. |
|
|
|
Feb 19 2010, 09:28
გამოხმაურება
#36
|
|
![]() mysubaru.ge ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Root Admin ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 13,292 რეგისტრ.: 5-April 09 მომხმარებელი № 2 |
თემები ერთდება
ჩემი პირადი მრავალგზის დაკვირვებიდან და გამოცდილებიდან ეგ აზოტი არის ტრუხა რაღაცა... ვერანაირი შედეგი მე ვერ დავინახე გარდა იმისა რომ 20 თეთრის მაგივრად 3 ლარი მივეცი საბურავის დაბერვაში |
|
|
|
Feb 19 2010, 09:35
გამოხმაურება
#37
|
|
![]() Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 517 რეგისტრ.: 24-May 09 მომხმარებელი № 117 |
|
|
|
|
Feb 19 2010, 09:37
გამოხმაურება
#38
|
|
![]() Honorary Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Newbie ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 2,017 რეგისტრ.: 22-August 09 მდებარ.: Tbilisi მომხმარებელი № 314 |
ფულის ყრააა უაზრო ჩემი აზრით
|
|
|
|
Feb 19 2010, 09:44
გამოხმაურება
#39
|
|
![]() Subaroid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Member ნიკის ჩასმა ციტატა გამოხმაურებები: 517 რეგისტრ.: 24-May 09 მომხმარებელი № 117 |
Некоторые смекалистые шиномонтажники уже давно сообразили, что на самом деле проку от газа никакого. Любопытные автомобилисты уже видели "мастеров-рационализаторов", закачивающих под видом супергаза обычный воздух. Хитрецы устроили стенд по подкачке таким образом, что шланг с газовой "смесью" уходит куда-то внутрь шиномонтажной постройки. Если внимательно проследить, где он кончается, окажется, что шланг соединяется с трубой, идущей от компрессора, качающего... обычный воздух. Думаю, это очень смешно - смотреть на людей, которые покупают у тебя воздух по двадцать гривен за колесо...
- Но какой же это лохотрон, - улыбнулся хозяин сети, - если многие люди после закачки шин газом чувствуют улучшение. Кроме того, они получают на колеса цветные колпачки. აი ეს კი ძაან მაგარია Скоро наверное колеса начнут Водородом или Гелием накачивать. Типа машина как дирижабль будет, через препятствия перелетать. |
|
|
|
![]() ![]() |